لحظه به لحظه با جنگ غزه در 268مین روز/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الشجاعیه

لحظه به لحظه با جنگ غزه در 268مین روز/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الشجاعیه
يکشنبه 10 تير 1403 - 10:32

ارتش رژیم صهیونیستی در 268مین روز پیاپی با حمله هوایی به محله الشجاعیه در شرق شهر غزه به جنایات خود ادامه می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به محله الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه در شمال باریکه غزه، چند منزل ویران شدند. جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه تل السلطان در غرب شهر رفح واقع در جنوب غزه حمله کردند. شورای رسانه های رژیم صهیونیستی هم از وقوع بیش از 40 درگیری بین ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در محله الشجاعیه از پنجشنبه گذشته خبر دادند.

در این میان یکی از فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد درگیری با رزمندگان حماس در شهر رفح برای نظامیان این رژیم بسیار دشوار شده است. وی تصریح کرد که از بین بردن این جنبش در این شهر دست کم مستلزم دو سال زمان است. این در حالی است که فرمانده 12 ارتش این رژیم قبلا اداعا کرده بود که می توانند حماس را در رفح ظرف چند روز نابود کنند.

در سطوح سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیروز شنبه در تماس تلفنی با "عباس کامل"، وزیر اطلاعات مصر به بررسی روند مذاکرات جاری برای آتش بس در غزه پرداخته است. پیش از این، سایت خبری آمریکایی اکسیوس به نقل از سه منبع آگاه گفته بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور از بین بردن خلأها و دستیابی به توافق، به تازگی بندهای جدیدی را به طرح آتش بس در غزه افزوده است.

حوادث لحظه به لحظه غزه:

22:15 | چند مقر فرماندهی ارتش صهیونیست زیر آتش حزب‌الله

رزمندگان حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) چند مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله مقر گردان «السهل» در پایگاه «بیت هلل» را مورد حمله قرار دادند.

در این حمله، موشک «فلق» به طور مستقیم به این پایگاه اصابت و بخشی از آن را منهدم کرد؛ حمله ای که بر اثر آن، تلفات جانی به نظامیان اشغالگر وارد آمد. (جزییات بیشتر)

21:37 | شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم صهیونیستی

فرمانده گردان طولکرم از شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. (جزییات بیشتر)

20:43 | تصاویری از حملات خمپاره‌ای گردان‌های قسام به نظامیان صهیونیست در محله الشجاعیه در شرق غزه

فیلم
20:28 | سخنگوی آنروا: غزه جهنم روی زمین است

سازمان ملل متحد اعلام کرد که فلسطینیان در غزه با توجه به کمبود سوخت و کاهش مواد غذایی در جهنم روی زمین زندگی می کنند.

بنابر این گزارش، جنگ باریکه غزه درحالی وارد دویست و شصت و هشتمین روز خود شده است که اوضاع انسانی در این باریکه روز به روز بدتر می شود به طوری که نهادها و سازمان های بین المللی زنگ خطر را درباره این منطقه محاصره شده به صدا در آورده اند. (جزییات بیشتر)

19:57 | گزارش العالم از تظاهرات در 80 نقطه از سرزمین های اشغالی

تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در 80 نقطه در سرزمین های اشغالی برگزار و شرکت کنندگان طی آن خواستار اجرای توافق تبادل اسیران، برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. (جزییات بیشتر)

19:01 | قسام منتشر کرد: «آماده‌سازی ادامه دارد»

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، با انتشار ویدئویی با عنوان «آماده‌سازی ادامه دارد»، تصاویری از روند آماده‌سازی بمب‌ها برای حمله به خودروهای زرهی رژیم اشغالگر را منتشر کرد.

فیلم

18:17 | زخمی‌شدن 9 نظامی صهیونیست در جولان اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی: بر اثر انفجار یک پهپاد انتحاری در جولان، 9 نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال 3 نفر از آنها وخیم است.

18:00 | هلاکت تمام نیروهای یک یگان صهیونیستی به دست مبارزان سرایا القدس

گروهان‌های قدس(سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که در یک عملیات ویژه تمام افراد یک یگان ارتش اشغالگر در محله الشجاعیه در شرق غزه را به هلاکت رسانده است.

در جزئیات این عملیات آمده است که رزمندگان سرایا القدس در محله الشجاعیه، تمام افراد یک یگان صهیونیستی را به ساختمانی که از قبل بمب گذاری شده بود، کشاندند و به محض ورود نظامیان اشغالگر اقدام به منفجر کردن ساختمان کردند. در این عملیات تمام نظامیان صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

گروهان های قدس با انتشار تصاویری از این عملیات قهرمانانه، تاکید کرد که این ساختمان با موشک جنگنده f16 اسرائیلی که به غزه شلیک شده؛ اما عمل نکرده بود، بمبگذاری شده بود. این موشک به دست مهندسان مقاومت بازسازی شده بود.

فیلم

15:55 | اعتراف عجیب وزیر صهیونیست درباره شهرک‌سازی در زمین‌های فلسطینیان

یکی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در اعترافی عجیب پشت پرده سیاست شهرک سازی این رژیم را در حالی فاش کرد که قطعنامه شورای امنیت ساخت این شهرک ها را غیر قانونی و ممنوع اعلام کرده است. (جزئیات بیشتر)

13:43 | تهدید منطقه با یک سلاح/ گزافه‌گویی یک مسئول اسرائیلی در قالب یک توهم کور!

یائیر کاتس، رئیس شورای کارگران صنعت هوانوردی رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در پی ادعایی، ایران، یمن، سوریه، عراق و کشورهای خاورمیانه را به سلاحی در اختیار تل آویو تهدید کرد که در صورت ادامه ی تسویه حساب "کشورهای نامبرده"، با این رژیم اشغالگر، از آن سلاح استفاده خواهند کرد.

(جزئیات بیشتر)

13:06 |باشگاه الاسیر فلسطین: افزایش آمار اسرای فلسطینی به 9450 نفر/ بازداشت 20 فلسطینی در دو روز گذشته

نظامیان صهیونیست طی 2 روز گذشته دستکم 20 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

رژیم اشغالگر از ابتدای جنگ نسل‌کشی علیه غزه، بیش از 9450 نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

12:59 | تانک ارتش اشغالگر یک زن مجروح فلسطینی را در مقابل چشمان پسرش در محله الشجاعیه در در شرق غزه زیر گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، جنایتی جدید از ارتش اشغالگر در محله الشجاعیه علیه یک خانواده فلسطینی(مادر و 3 دختر و 1 پسر و نوه شیرخواره) را مستند کرد.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، نظامیان صهیونیستی اعضای این خانواده را از خانه خارج کردند و در حالی که مجروح شده بودند، برای بیش از 3 ساعت در نزدیکی تانک‌های اسرائیلی و در یک منطقه درگیری خطرناک بازداشت کردند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تاکید کرد که مادر این خانواده که به شدت مجروح شده بود، در حالی که هنوز زنده بود، در مقابل چشمان پسرش توسط تانک اسرائیلی زیر گرفته شد.

12:35 | مقاومت یمن کمر "اقتصاد آمریکا" را در دریای سرخ شکست!

بانک ایالات متحده آمریکا "یو‌اس‌آ بانک پورت" تاکید کرد که حملات یمنی ها در دریای سرخ یکی از دلایل کاهش رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال جاری است.

(جزئیات بیشتر)

12:35 | جهاد اسلامی اظهارات بن‌گویر درباره اسرای فلسطینی را محکوم کرد

جنش جهاد اسلامی فلسطین: اظهارات بن‌گویر لکی ننگی بر پیشانی حامیان این رژیم و تمام کسانی است که در قبال جنایات آن سکوت کرده‌اند.

پیش از این، ایتامار بن‌گویر وزیر تندروی رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی تاکید کرد که باید اسرای فلسطینی با شلیک یک گلوله به سر کشته شوند.

11:22 | تصویر هوایی از شهر رفح قبل و بعد از جنگ

این تصویر بازار مرکزی رفح و اردوگاه‌های این شهر را قبل و بعد از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه را نشان می‌دهد.

10:50 | یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: اجازه فریبکاری به نتانیاهو نمی‌دهم/اعضای کمیته تحقیق فقط توسط دادگاه عالی تعیین می‌شوند

هیچ تماسی با نتانیاهو برای تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث 7 اکتبر وجود ندارد.

قانون کاملا واضح و روشن است؛ طبق قانون فقط رئیس دادگاه عالی می‌تواند ترکیب کمیته تحقیق را تعیین کند.

اجازه هیچ ترفند و حیله و نیرنگی را نمی‌دهم، ما به کمیته تحقیق و تفحص نیاز داریم و باید فوراً تشکیل شود.

جنگ غزه باید متوقف شود؛ زیرا اسرائیل برای تقویت تلاش‌های سیاسی و نظامی به دو سال زمان نیاز دارد.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل پیش از این اعلام کرد که نتانیاهو به دنبال انتخاب اعضای کمیته تحقیق با همکاری و مشارکت اپوزیسیون است. نتانیاهو با مشارکت دادن مخالفان در انتخاب اعضای کمیته تحقیق، به دنبال آن است تا از انتخاب اعضای کمیته تحقیق توسط رئیس دادگاه عالی جلوگیری کند.

10:40 | شهروند فلسطینی زیربمباران شدید صهیونیست‌ها:

نه از نتانیاهو می‌ترسم و نه از کسی دیگر!

ما دو میلیون [فلسطینی ساکن در غزه] یا بیشتر نیستیم؛ این دو میلیارد مسلمان کجا هستند؟!

1

10:34 | نقش کودکان در تحریم کالاهای اسرائیلی/ امتناع از مصرف شیرینی‌های تولیدشده توسط شرکت‌های صهیونیستی

یک کارشناس قطری گفت: کودکان نقش بزرگی در تحریم کالاهای تولیدشده توسط شرکت‌های حامی اقتصاد رژیم صهیونیستی ایفا می‌کنند.

احمد الفرجایی مشاور امور تربیتی و خانواده وکارشناس وزارت اوقاف قطر افزود: کودکان ما از مصرف کالاها و حتی خوردن شیرینی‌های موردعلاقه خود امتناع می‌کنند، پس از آنکه متوجه شدند که این شیرینی‌ها توسط شرکت‌های حامی دشمن ما تولید شده است.

وی ادامه داد: این تحول، نشان‌دهنده آغاز ورود کودکان به این عرصه مهم و پیوند با مردم غزه و اتخاذ ملت فلسطین به عنوان الگوی رستگاری، فداکاری و صبر و استقامت است.

10:02 | وقتی صحبت از رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها می‌کنیم منظورمان چیست؟!

بن‌گویر، وزیر کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید باید با یک تیر اسرا فلسطینی را بکشیم!

1

09:57 | تلفات سنگین ارتش اشغالگر طی 24 ساعت گذشته در غزه

گردان‌های شهدای الاقصی: مبارزان ما طی 24 ساعت گذشته دست به 4 عملیات نظامی در محورهای نبرد در باریکه غزه زدند و در این عملیات تعداد زیادی از نظامیان دشمن کشته و یا زخمی شدند.

09:34 | آتش‌زدن چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی در رفح توسط نظامیان صهیونیست

1

09:14 | همبستگی کودکان ایرلند با کودکان غزه

در ایرلند تظاهراتی با مشارکت کودکان برای همبستگی با کودکان باریکه غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

1

08:07 | عکس و پیراهن حنظله(نماد هویت فلسطین) در کنسرت رپر معروف ترکیه‌ای

«جزا» خواننده رپ ترکیه در کنسرت خود پیراهنی با عکس «حنظله»، نماد هویت فلسطین به تن کرد.

حنظله یک شخصیت خلق شده توسط «ناجی علی» کاریکاتوریست فلسطینی است که به یکی از نمادهای هویت فلسطین تبدیل شد. حنظله نشانگر سرنوشت اندوهبار آوارگان فلسطینی است. ناجی علی درباره این تصویر می گوید که حنظله یک کودک 10 ساله فلسطینی است و این دقیقا همان سنی است که او ناچار شد فلسطین را ترک کند و طعم تلخ آوارگی را بچشد.

از سال 1973حنظله در تصاویر همواره پشت به بیننده و با دستان قلاب شده از پشت ترسیم شده است. حنظله همیشه پیراهن ژنده به تن دارد و پابرهنه است و در کاریکاتورهای تازه‌تر گاه در حال سنگ‌پرانی یا شعارنویسی است.

1

07:21 | تصاویری از تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

هزاران شهرک‌نشین صهیونیست شنبه شب با مسدود کردن جاده‌ها در تل‌آویو خواستار برکناری نتانیاهو شدند.

تظاهرات صهیونیست‌ها به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس به معترضان یورش بردند.

معترضان خواستار اعلام اعتصاب عمومی و سراسری برای مجبور کردن کابینه نتانیاهو به پذیرش توافق مبادله اسرا شدند.

1

06:17 | زنان انتحاری در نیجریه ۱۸ نفر را کشته و ده‌ها تن را زخمی کردند

مقام‌های نیجریه شنبه شب اعلام کردند که یک سلسله حملات زنان انتحاری در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور دستکم ۱۸ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

(جزییات بیشتر)

05:59 | رسانه های فلسطینی از ادامه درگیری ها بین مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در محله های تل السلطان و السعودی در غرب رفح خبر دادند.

01:26 | به صدا درآمدن آژیر خطر در "حولیت" و "صوفا"

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد آژیر خطر در "حولیت" و "صوفا" نزدیک غزه به صدا درآمد.

00:43 | رژیم صهیونیستی خانواده های فلسطینی را در اطراف مسجد الشهدا محاصره کرد.

گزارش رسانه های فلسطینی حاکی از آن است که توپخانه ارتش رژیم اشغالگر محله الشجاعیه را همچنان زیر آتش دارد و خودروهای این رژیم چند خانواده را در اطراف مسجد الشهدا در محله الشجاعیه محاصره کرده اند.

00:40 | ادامه نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی به محله الشجاعیه

نظامیان رژیم اشغالگر با برخورداری از پشتیبانی آتش، ضمن ادامه حملات زمینی به الشجاعیه، ویرانی های گسترده ای در این منطقه به بار آوردند. در این حمله شمار زیادی از شهروندان به شهادت رسیده یا مجروح شدند. نیروهای کادر امدادی به دلیل ادامه حملات نتوانستند به کمک شهروندان بشتابند.

به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی، هزاران خانواده از محله الشجاعیه به مناطق غربی شهر غزه مهاجرت کرده اند.

00:36 | پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات صهیونیست ها در قدس اشغالی را سرکوب کرد. هزاران صهیونیست در این تظاهرات خواستار امضای توافقنامه مبادله اسرا و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.

رسانه های عبری گفتند پلیس به تظاهرات کنندگان حمله کرده و انها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را بازداشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها