نتایج اولیه انتخابات فرانسه؛ راست‌افراطی پیشتاز است

نتایج اولیه انتخابات فرانسه؛ راست‌افراطی پیشتاز است
يکشنبه 10 تير 1403 - 23:01

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام در فرانسه، احزاب راست افراطی به رهبری مارین لوپن با کسب ۳۳ درصد آراء پیشتاز هستند.

العالم ـ اروپا

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس طی گزارشی در آغاز انتخابات این کشور خاطرنشان کرده بود: رای‌دهندگان فرانسوی امروز (یکشنبه) در دور نخست انتخابات پارلمانی بحث‌برانگیز، پای صندوق های رای می روند که می تواند دولت فرانسه را به ناسیونالیست‌ها و نیروهای افراطی واگذار کند.

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام در فرانسه، احزاب راست افراطی به رهبری مارین لوپن با کسب ۳۳ درصد آراء پیشتاز هستند. حزب مکرون و احزاب متحد آن، فقط 20 درصد آرا در انتخابات پارلمانی را کسب کرد.

نظرسنجی‌های پس از انتخابات حاکی از آن است که حزب اجتماع ملی راست افراطی فرانسه حدود ۳۴ درصد آرا را به دست آورده است که حدود پنج درصد بیشتر از ائتلاف جناح چپ است. ائتلاف میانه‌روی امانوئل مکرون با کمی بیش از بیست درصد آرا در رتبه سوم قرار دارد.

سه بلوک سیاسی بزرگ در این انتخابات رقابت کرده‌اند: اجتماع ملی راست افراطی، ائتلاف میانه‌روی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ائتلاف جبهه مردمی جدید متشکل از نیروهای چپ میانه، سبز و چپ.

«حزب اجتماع ملی» به رهبری مارین لوپن و ژردن باردلا، سه هفته پیش در انتخابات پارلمانی اروپا پیروز شده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها