گزارش العالم از تشویق بی امان نتانیاهو در کنگره آمریکا، سخنرانی دروغ و فریب اذهان جهانیان +فیلم

پنج‌شنبه 4 مرداد 1403 - 21:29

اعضای کنگره آمریکا به طور متوسط ​​هر 38 و نیم ثانیه یک‌بار نتانیاهو را تشویق کردند و این صحنه دقیقاً همان چیزی است که وی هنگام سخنرانی خود در برابر نمایندگان مردم آمریکا می‌خواست.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در بیره اشغالی واقع در کرانه باختری فلسطین گزارش داد: در طول سخنرانی چهارشنبه شب نتانیاهو در کنگره، نمایندگان آمریکایی گویی به مردم یک کشور دیکتاتور زده تبدیل شده بودند زیرا سخنران هرچقدر هم که خلاف عقل و فطرت انسانی حرف می زد، هر ثانیه او را تشویق می کردند.

در تل‌آویو فقط راست‌گرایان افراطی بنیامین نتانیاهو را خلاق و شایسته ستایش می دانند اما بقیه اسرائیلی‌ها، در سخنان نتانیاهو مطلبی جز هیاهو، هوچی‌گری، دروغ، تجاوز به منافع عمومی، لغزش به سمت منافع شخصی و وارونه‌ جلوه‌دادن حقیقت ندیده اند.

علی الاعور، کارشناس فلسطینی و تحلیلگر وقایع رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: علیرغم همه تبلیغات دروغین نتانیاهو و تشویقهای زیاد و ایستادن نمایندگان آمریکا برای او در کنگره ایالات متحده، شهرک‌نشینان صهیونیست سخنرانی نتانیاهو و سفر او به ایالات متحده آمریکا را تلخ قلمداد کردند و گفتند که این سخنرانی همان طور که یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون گفت: ترکیبی از ورشکستگی و شکست سیاسی است و صهیونیست ها در خیابانهای سرزمین های اشغالی با برپایی تظاهرات اعتراضی عظیم در سراسر تل‌آویو به آن واکنش نشان خواهند داد.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، افکار عمومی در سرزمین های اشغالی، سخنرانی نتانیاهو را اقدامی برای وارونه وارونه‌جلوه‌دادن واقعیت، تلاش برای توجیه مرگ قریب الوقوع تعداد بیشتری از فلسطینیان، تغییر بافت جغرافیایی و تبدیل قربانی به جلاد و جلاد سرتا پا مسلح به قربانی، دانستند.

بیشتر جناح‌ها سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را حزبی، تماما دروغ و تحقیر اذهان جهانیان توصیف کردند. این سخنرانی ثابت کرد که نتانیاهو موجودیت شکننده خود و رژیم صهیونیستی را وامدار جنگ‌افروزی است.

عبدالفتاح دوله، سخنگوی جنبش فتح در این باره گفت: ما با این کابینه جنایتکار و سخنان تروریستی، تجاوزکارانه و جنایتکارانه وی مواجه هستیم. ما ایالات متحده آمریکا را به شدت مسئول این قضیه می‌دانیم چراکه به نتانیاهو اجازه سخنرانی مبتنی بر تداوم جنگ، نسل‌کشی، دروغ و فریب داده است.

به گزارش خبرنگار العالم، در واقع، هیچ کس در تل‌آویو نتانیاهو را باور نمی‌کند و حتی کسانی که از او حمایت می‌کنند و اعضای جناح راست حاکم نیز تنها براساس منافع خود با نتانیاهو فقط ائتلاف کرده‌اند، نه بیشتر!

پربیننده ترین خبرها