عملیات اربعین برای انتقام ترور فواد شکر؛

سید حسن نصرالله: تاخیر در عملیات انتقامی به‌خاطر هوشیاری آمریکا و اسراییل بود/ با 300 موشک مواضع دشمن را هدف قرار دادیم/آمریکا در توقف جنگ غزه جدی نیست/ هدف قرار دادن پایگاه عملیات ترور و جاسوسی دشمن/ برای اولین بار پهپادهایی از بقاع دشمن را هدف گرفتند

سید حسن نصرالله: تاخیر در عملیات انتقامی به‌خاطر هوشیاری آمریکا و اسراییل بود/ با 300 موشک مواضع دشمن را هدف قرار دادیم/آمریکا در توقف جنگ غزه جدی نیست/ هدف قرار دادن پایگاه عملیات ترور و جاسوسی دشمن/ برای اولین بار پهپادهایی از بقاع دشمن را هدف گرفتند
يکشنبه 4 شهريور 1403 - 18:32

دبیرکل حزب‌الله لبنان علت تاخیر در عملیات انتقامی برای پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده ارشد این جنبش که را به عملیات اربعین (عملیات انتقامی امروز) منجر شد، به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل عنوان و خاطرنشان کرد که این تاخیر نیز خود مجازاتی برای دشمن بود.

العالم ـ لبنان

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان غروب یکشنبه در آغاز سخنان خود که با هدف تشریح عملیات امروز مقاومت در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده ارشد حزب‌الله در حال انجام است، ابتدا از دولت عراق و مردم سخاوتمند این کشور به خاطر امنیت و رفاهی که برای میلیون ها زایر امام حسین (ع) فراهم کردند و آن‌چه در این مهمان‌نوازی خرج و هزینه می‌کنند، تشکر کرد. وی گفت که سخاوت مردم و دولت عراق هیچ محدودیتی ندارد.

وی گفت: به رزمندگان و مجاهدان قهرمان و شجاع مقاومت که چون کوه‌ها در زمین استوارند و به رزمندگان قهرمان مقاومت در جبهه‌های جنوب لبنان و در تمام جبهه‌های فلسطین (غزه)، عراق و یمن درود می‌فرستم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: مقاومت تعهد و عزم خود را برای پاسخ به تجاوزات وحشیانه به حومه جنوبی لبنان برای تثبیت معادلاتی که برای آن خون و فداکاری شده است، اعلام کرد.

وی افزود: عملیات نظامی گسترده خود را «عملیات اربعین» می‌نامیم زیرا در این روز که مصادف با این سالگرد بزرگ است، انجام شد.

علت تاخیر در عملیات انتقامی علیه رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تاخیر در عملیات به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل بود و همین تاخیر مجازاتی برای دشمن بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که حمله چند هفته پیش دشمن به الضاحیه زیرپاگذاشتن تمام خطوط قرمز بود، خاطرنشان کرد: تاخیر در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر با هدف فرصت دادن به مذاکرات برای توقف تجاوز به باریکه غزه بود.

آمریکا در توقف جنگ غزه جدی نیست

سید حسن نصرالله با اشاره به این که آمریکا در مورد توقف جنگ غزه جدی نیست و شریک اصلی جنایات رژیم اشغالگر است، تصریح کرد: تصمیم ما برای پاسخ انفرادی به دشمن به دلیل ملاحظاتی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد.

وی گفت: ما در پاسخ به دشمن ضوابط و قوانینی داشتیم از جمله آن‌که غیرنظامیان را هدف قرار ندهیم. تصمیم ما آن بود که اهداف نظامی و نزدیک به تل‌آویو را هدف قرار دهیم.

هدف قرار دادن پایگاه عملیات ترور و جاسوسی دشمن

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: پایگاه گلیلوت که امروز هدف قرار گرفت، یکی از پایگاه‌های اصلی دشمن است که از آنجا عملیات ترور و جاسوسی انجام می‌شود.

سید حسن نصرالله گفت: پهپادهای ما با موفقیت به پایگاه اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ اسرائیل اصابت کردند. دشمن تلاش می‌کند ماجرا را سانسور کند، اما مرور زمان حقیقت را روشن می‌کند.

هدف اصلی در این عملیات مرکز موساد بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که موشک های کاتیوشا را شلیک کردیم تا پهپادها بی‌دردسر به هدف برسند، خاطرنشان کرد: مرکز موساد در نزدیکی تل‌آویو هدف اول ما بود چراکه مرکز جاسوسی و ترور صهیونیست‌هاست.

وی افزود: تصمیم ما از همان ابتدا شلیک 300 موشک بود و این تعداد برای هدف قرار دادن مواضع مورد نظر کافی بود.

حمله به دشمن صهیونیستی با 300 موشک کاتیوشا/ برای اولین پهپادهایی از بقاع دشمن را هدف گرفتند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تصریح کرد: ما با 300 موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیلی شلیک کردیم و برای اولین بار پهپادهایی از منطقه البقاع پرتاب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام پهپادهایی که از البقاع پرتاب شدند، از مرز لبنان و فلسطین به سمت اهداف موردنظر عبور کردند.

بسیاری از پهپادها به اهداف اصابت کردند

سید حسن نصرالله گفت: طبق اطلاعات موثق ما، پایگاه‌های گلیلوت با دقت مورد هدف قرار گرفته‌اند و با وجود پنهان‌کاری دشمن در این مورد، بسیاری از پهپادها به اهداف خود رسیده‌اند.

وی گفت: ادعاهای دشمن در مورد عملیات ما، کذب است و این امر حکایت از ضعف و سردرگمی دشمن صهیونیستی دارد.

رد ادعای رژیم صهیونیستی در باره عملیات پیش‌دستانه

سید حسن نصرالله با بیان این که در عملیات امروز بیشتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، اهداف خود را محقق کردیم، در رد ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله پیش دستانه به حزب‌الله اظهار داشت: آنچه که دشمن امروز در لبنان بمباران کرد، هیچ انبار موشک بالستیک در آنها وجود نداشت. ما چندی پیش تمام دره‌ها را از موشک‌های بالستیک خالی کرده بودیم.

وی افزود: اظهارات دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای حمله به تل‌آویو آماده شده بودند، دروغ است. حملات اسرائیل فقط به دو سکوی پرتاب موشک اصابت کرد. در این حمله سکوهای پرتاب پهپاد مورد اصابت قرار نگرفتند.

دبیرکل حزب‌الله لنبان گفت: دشمن از صدها حمله سخن می‌گوید؛ حال آنکه فقط دو سکوی پرتاب موشک هدف قرار گرفته شد.

دشمن از عملیات ما هیچ اطلاعاتی نداشت/ شکست اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا

وی افزود: دشمن از عملیات ما هیچ اطلاعاتی نداشت و بهترین دلیل بر این مدعا آن است که مکان‌هایی که توسط دشمن هدف قرار گرفته شد، هیچ ارتباطی با پایگاه‌هایی که ما از آنجا عملیات را انجام دادیم، نداشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: همه امکانات زمینی، هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل و غربی آماده‌باش بودند؛ اما نتوانستد جلوی حمله ما را بگیرند.

وی افزود: آن‌ها نتوانستد سکوهای پرتاب را هدف بگیرند چرا که اطلاعات نظامی نداشتند. حمله صهیونیست‌ها صرفا تجاوزگری بود و هیچ اثری روی حمله ما نداشت. ما در حمله صبح امروز صهیونیست‌ها هیچ‌ شهیدی هم ندادیم.

امروز تنها با موشک‌های کاتیوشا و پهپادها دشمن را هدف قرار دادیم

سید حسن نصرالله با بیان این که عملیات امروز ما طبق برنامه و با دقت بالا به پایان رسید، تصریح کرد: امروز، تنها با شلیک موشک‌های کاتیوشا و پهپادها، کل رژیم اشغالگر مختل شد، پس اگر موشک‌های دیگر شلیک کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی گفت: هدف ما شلیک موشک بالستیک نبود اما ممکن است در آینده یا زمانی نزدیک این کار را بکنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: به رغم تمام ارعاب‌های خارجی و داخلی، ما تصمیم به پاسخ نظامی به دشمن گرفتیم و تصمیم خود را عملی کردیم.

حق پاسخ مجدد را برای خود محفوظ می‌دانیم

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اعمال سانسور از سوی رژیم صهیونیستی، آسیب‌های رسیده به اهداف اصلی را بررسی می‌کنیم؛ اگر راضی کننده بود عملیات ما تمام است؛ از قبل گفتیم که این عملیات یک عملیات اولیه است و اگر نتیجه عملیات ناکافی باشد، حق پاسخ مجدد محفوظ است.

اسرائیل فرزند حرام‌زاده است

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل، این موجود نامشرع، فرزند آمریکاست. خود آمریکا هم مانند اسرائیل میلیون‌ها سرخ‌پوست را کشت. برای همین می‌گویم آمریکا هم حرام‌زاده است.

وی تصریح کرد: لبنان دیگر ضعیف نیست که به آن یورش بیاورند. شاید روزی ما به شما یورش آوردیم.

عملیات ما ممکن است برای طرف‌های فلسطینی و عربی در مذاکرات آتش‌بس غزه مفید باشد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: عملیات امروز ما ممکن است برای طرف‌های فلسطینی و عربی در مذاکرات (آتش بس غزه) بسیار مفید باشد و پیام آن برای دشمن و آمریکایی‌ها روشن است.

وی تصریح کرد: هرگونه امید بستن به ساکت کردن جبهه‌های پشتیبانی از فلسطین محکوم به شکست است و کاری را که از 11 ماه پیش آغاز کرده‌ایم، بدون توجه به تهدیدها، ادامه خواهیم داد.

***********

دبیرکل حزب‌الله لبنان صبح امروز (یکشنبه) پس از مرحله اول حمله سنگین نیروهای مقاومت به عمق فلسطین اشغالی که در پاسخ به ترور فواد شکر (فرمانده ارشد حزب الله) صورت گرفت اعلام کرد که عصر امروز سخنرانی خواهد کرد. همچنین اعلام شد که وی در این سخنرانی در رد ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله پیش‌دستانه به حزب الله مطالبی را ایراد خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز از شلیک و پرتاب دست کم ۳۰۰ موشک و پهپاد از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی اذعان کردند.

در همین حال حزب‌الله لبنان ظهر امروز از پایان مرحله نخست پاسخ به ترور فرمانده جهادی ارشد خود با شلیک ۳۲۰ موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه خود طی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: اولاً با استعانت از خداوند متعال مرحله اول (پاسخ به ترور فواد شکر) با موفقیت کامل به پایان رسیده است.

در این بیانیه آمده است: این مرحله شامل هدف قرار دادن پادگان‌ها و مواضع اسرائیلی برای تسهیل عبور پهپادهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق رژیم اشغالگر بود.

حزب‌الله اعلام کرد: ثانیاً تعداد موشک‌های کاتیوشا پرتاب شده به سمت مواضع دشمن تاکنون از ۳۲۰ فروند فراتر رفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوم، مواضعی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند شامل پایگاه «میرون»، پایگاه «ناوی زیو»، پایگاه «زعتون»، پایگاه «الزاعوره»، پایگاه «السهل»، پادگان «کیلع» در جولان اشغالی سوریه، پادگان «یو اف» در جولان اشغالی سوریه، پایگاه «نفح» در جولان اشغالی سوریه، پایگاه «یردن» در جولان اشغالی سوریه، پایگاه «عین زی تیم» و پادگان «راموت نفتالی» هستند.

حزب‌الله در ادامه اضافه کرد: چهارم، بقیه جزئیات در مورد عملیات نظامی در بیانیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

این جنبش خطاب به رژیم اشغالگر اعلام کرد: مقاومت اسلامی در لبنان در حال حاضر و در این لحظات در بالاترین سطح از آمادگی خود قرار دارد و مجازات رژیم صهیونیستی در صورت هرگونه تجاوز به ویژه در صورت آسیب دیدن غیرنظامیان، بسیار شدید خواهد بود.


(خبر تکمیل می‌شود)

پربیننده ترین خبرها