نسل‌کشی در غزه در روز 343؛ گوترش: باید به آمریکا برای توقف جنگ فشار وارد آورد

نسل‌کشی در غزه در روز 343؛ گوترش: باید به آمریکا برای توقف جنگ فشار وارد آورد
جمعه 23 شهريور 1403 - 09:56

در حالی که جنگ ویرانگر علیه مردم بی دفاع غزه وارد 343 مین روز خود شده و تقریبا بیشتر مراکز بهداشتی و زیرساخت‌های حیاتی این باریکه هدف حملات قرار گرفته‌اند، ارتش اشغالگر، بامداد امروز اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه را آماج حملات گسترده جنگنده‌های خود قرار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال بمباران وحشیانه مدرسه‌ای متعلق به سازمان ملل متحد (آنروا) از سوی رژیم صهیونیستی که آوارگان فلسطینی اردوگاه النصیرات به آنجا پناه برده بودند؛ کشورهای اسلامی و جامعه بین‌‌المللی با محکوم کردن این حمله، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت:‌ ما از واشنگتن خواستیم موضع محکم‌تری در قبال (رژیم) اسرائیل اتخاذ کند تا پایان جنگ تضمین شود. او افزود: باید بر آمریکا فشار آورد تا (رژیم) اسرائیل را وادار به توقف جنگ کند.

وی با بیان اینکه اتهامات علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نادرست و غیرقابل تحمل است، گفت: ما شاهد مصونیت از مجازات و نقض مستمر منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستیم.

این در حالیست که وزارت بهداشت غزه در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ تاکنون به بیش از 41 هزار نفر رسیده است.

اما در خصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه، دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه مدعی شد که این رژیم قبلاً با پیشنهاد میانجیگری آمریکا در مورد توافق غزه در 16 اوت/ مردادماه گذشته موافقت کرده بود و حماس مانع انعقاد آن شد.

گزارش لحظه به لحظه با ۳۴۳مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

22:53 | رسانه‌ها تلفات اشغالگران در عملیات اربعین حزب‌الله را تایید کردند

یکی از اعضای بلوک «وفاداری به مقاومت» لبنان تأکید کرد که گزارش منابع رسانه‌ای در مورد کشته‌ها و تلفات سنگین دشمن در پایگاه گلیلوت در جریان واکنش مقاومت به ترور فواد شکر، گواه در اوج بودن مقاومت است.

22:45 | دیدار هیئتی از حماس با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه

هیئتی از مسئولین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در دیدار با رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در آنکارا، درباره آخرین تحولات مربوط به غزه از جمله مذاکرات آتش‌بس گفتگو کرد.

22:31 | حزب‌الله لبنان تصاویری از حمله به پایگاه «بیریا» و «فیلون» متعلق به ارتش اشغالگر اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

للل

22:27 | دستور فرماندار تگزاس برای مقابله با تظاهرات‌ ضداسرائیلی در دانشگاه

فرماندار ایالت تگزاس در نامه‌ای ضمن تأکید بر حمایت از رژیم صهیونیستی، مقابله با آنچه «یهودستیزی» و «تظاهرات‌های خشونت‌آمیز» در حمایت از غزه نامیده را خواستار شد.

21:54 | استفاده مجدد رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در حمله به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی امروز نیز در حملات خود به مناطق مسکونی جنوب لبنان از جمله شهرک‌های مروحین و البستان از بمب‌ها و گلوله‌های فسفری استفاده کرد.

21:51 | بیانیه مشترک جنبش حماس و جبهه آزادیبخش عربی و جبهه آزادیبخش فلسطین:

نشست سه جانبه مهمی در باریکه غزه در سایه نبرد طوفان الاقصی برگزار کردیم.

هیچ توافقی در کار نخواهد بود مگر اینکه خواسته‌های مردم ما برای توقف تجاوز و خروج کامل از باریکه غزه برآورده شود.

مردم ما تصمیم می‌گیرند مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود.

21:37 | شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل:

«اسرائیل» در حال بررسی توقف ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه از هفته آینده است.

مسئولان امنیتی می‌گویند به لحظه‌ای نزدیک می‌شویم که «اسرائیل» عملیات نظامی گسترده‌ای را در مرز شمالی انجام خواهد داد.

برای اولین بار، روز یکشنبه آینده در جلسه کابینه، جبهه شمالی در فهرست اهداف جنگ قرار می گیرد و هدف این است که ساکنان شمال به خانه‌هایشان بازگردند.

21:03 | نظر پسر شهید هنیه درباره «بهترین انتقام» خون پدرش

پسر شهید اسماعیل هنیه در مصاحبه‌ای با تشریح برخی جزئیات مربوط به ترور پدرش، نظر خود را درخصوص «بهترین انتقام» خون این شهید تبیین کرد.
جزئیات بیشتر

20:34 | تصاویری از تشییع پیکر 5 شهید مقاومت در طوباس

تشییع

اهالی طوباس واقع در شمال کرانه باختری پیکر 5 فلسطینی که بر اثر حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

20:23 | حمله موشکی حزب الله به مواضع توپخانه ارتش اشغالگر

مقاومت اسلامی لبنان: مواضع توپخانه دشمن در الزاعوره در جولان اشغالی را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

19:17 | وزارت بهداشت لبنان: یک شهید و 7 مجروح از جمله 4 کودک بر اثر حمله ارتش اشغالگر به یک آپارتمان مسکونی در شهرک الاحمدیه در بقاع غربی

19:10 | سخنگوی ارتش صهیونیستی:

به حملات گسترده خود در شمال کرانه باختری و منطقه الاغوار ادامه می‌دهیم.

19:05 | حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به منازل مردم در بقاع لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی، منازل مردم در منطقه بقاع غربی لبنان را با پهپاد هدف قرار داد.

18:06 | افشاگری یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی: ارتش «اسرائیل» حتی یک گروهان مقاومت را شکست نداده است

عمیت هالیوی عضو کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که بر خلاف ادعاهای فرماندهان نظامی و سران سیاسی این رژیم، ارتش «اسرائیل» نه تنها یک گردان که حتی یک گروهان مقاومت را در باریکه غزه شکست نداده است.

17:27 | استقبال حماس از درخواست شیلی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل

جنبش حماس:

ما از درخواست شیلی به دیوان بین المللی دادگستری برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنیم.

ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم به پرونده نسل‌کشی که علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح شده است، بپیوندند.

دادگاه بین‌المللی کیفری از درخواست شیلی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب نسل‌کشی جمعی در حق فلسطینیان ساکن باریکه غزه از سوی این رژیم خبر داد.

16:53 | ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان از حملات خمپاره‌ای به پایگاه بلیدا و اصابت مستقیم آن خبر داد و تاکید کرد که پایگاه برکه ریشا را با اسلحه مناسب هدف قرار داده که به آتش‌گرفتن یک خودروی زرهی و کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیست منجر شد.

حزب الله لبنان همچنین پایگاه اصلی پدافند هوایی و موشکی در پادگان بیریا را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد و این علاوه بر حمله به پایگاه المرج و پادگان زبدین در کشتزارهای اشغالی شبعا است.

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد که پایگاه فیلون واقع در جنوب شرق شهر اشغالی صفد را با پهپادهای تهاجمی هدف قرار داده است.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری‌زبان، از به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی شومیرا و زرعیت در الجلیل غربی بر اثر حملات مقاومت خبر دادند.

16:41 | استقبال رسمی از پیکر شهید عایشه نور در ترکیه

عایشه

«عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی ترک‌تبار روز جمعه گذشته پس از اتمام تظاهراتی علیه شهرک‌سازی‌ها، در روستای بیتا در جنوب نابلس از ناحیه سر هدف تیراندازی اشغالگران صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رس

16:29 | اظهارات مهم ترکی الفیصل درباره عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم اسرائیل

ترکی الفیصل رئیس پیشین اطلاعات عربستان سعودی در انجمن امور بین‌الملل موسسه «چاتم‌هاوس»:

تا زمانی که «اسرائیل» می‌گوید هیچ کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت، عادی‌سازی روابط عربستان با «اسرائیل» نیز صورت نخواهد گرفت.

من فکر نمی‌کنم که حماس حمله 7 اکتبر را برای توقف مذاکرات آمریکا و عربستان انجام داده باشد.

ما نه تنها خواهان به رسمیت شناختن فلسطین از سوی انگلیس هستیم؛ بلکه به دنبال توقف صادرات تسلیحات به «اسرائیل» هستیم، زیرا معتقدیم این امر باعث می‌شود تا نتانیاهو و هر کسی که جانشین او شود به سمت راه حل دو کشور سوق داده شوند.

کریدور اقتصادی که از هند تا امارات و عربستان سعودی به سمت «اسرائیل» امتداد می‌یابد، سال‌ها زمان نیاز دارد تا عملی گردد.

16:05 | گزارش‌های «تکان دهنده» در مورد درصد افراد مبتلا به مشکلات روحی در صفوف ارتش اشغالگر

گزارش‌های امنیتی در رژیم اسرائیل احتمال دادند که تعداد افراد مبتلا به بحران‌های روحی در ارتش اشغالگر تا سال 2030، به 172 درصد برسد.

داده‌ها نشان می‌دهد که اداره توانبخشی نظامیان معلول ارتش از حدود 62000 معلول مراقبت می‌کرد که از این مجموع 11 هزار نفر مبتلا به ناراحتی‌های روحی ـ روانی بودند.

برای نخستین بار، طبق پیش‌بینی‌های وزارت امنیت، تعداد افراد معلول در اواخر سال جاری، به حدود 78هزار نفر افزایش خواهد یافت و در سال 2030 به 100 هزار نفر خواهد رسید که 30 هزار نفر از آنها دچار مشکلات روحی ـ روانی هستند.

در مورد بودجه مالی بخش‌های توانبخشی نظامیان معلول، داده‌ها نشان می‌دهد که این بودجه در سال 2019 به 3.7 میلیارد شِکِل رسید و احتمال دارد در سال 2030 به 10.7 میلیارد شِکِل برسد.

15:45 | حمله پهپادی گسترده حزب الله به یک پایگاه صهیونیستی

حزب‌الله: با انبوهی از پهپادهای تهاجمی، پایگاه فیلون (مقر تیپ‌های لشکر ۲۱۰ و انبارهای آنها در منطقه شمالی) در جنوب شرقی شهر اشغالی صفد را هدف قرار داده و با اصابت مستقیم به اماکن استقرار افسران و نظامیان صهیونیست ، به آنها خسارت وارد کردیم.

14:47 | ضربه بزرگ جنگ غزه به صنعت فناوری در فلسطین اشغالی

یک موسسه فناوری رژیم صهیونیستی با استناد به یک نظرسنجی اعلام کرد که نیمی از شرکت‌های فناوری پیشرفته در فلسطین اشغالی از آغاز جنگ در باریکه غزه سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی خود را قطع کردند.

جزئیات بیشتر

13:00 | خانواده‌های اسرای صهیونیست یک خیابان را در تل‌آویو بستند

fsj

12:49 | 1000 افسر صهیونیست در صف استعفا

طولانی‌شدن جنگ غزه و بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی موجب استعفای برخی از فرماندهان ارتش و سربازان این رژیم شده است به طوری که بر اساس آخرین آمار یک‌هزار سرباز هم اکنون خواهان استعفا شده‌اند.

09:31 | چرا رژیم صهیونیستی مانع ورود خبرنگاران خارجی به غزه می‌شود؟

یک روزنامه عبری‌زبان در مقاله‌ای، به افشاگری درباره علل امتناع رژیم صهیونیستی از ورود خبرنگاران خارجی به باریکه غزه پرداخته و این امر را ضربه شدیدی به روند پوشش رسانه‌ای مستقل توصیف کرده است.

09:03 | السنوار به سیدحسن نصرالله پیام فرستاد

دفتر "یحیی السنوار" رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پیامی به "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال کرد و در آن اعلام کرد پیام تبریک و تسلیت سید حسن نصرالله را درباره شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس و همراهانش را دریافت کرده است.

دفتر السنوار از همبستگی توام با احساسات صادقانه و شریف دبیرکل حزب‌الله لبنان قدردانی کرد که اقداماتش در جبهه محور مقاومت بیانگر این همبستگی و صداقت است.

07:55 | الجزیره: یمنی‌ها تاکنون به بیش از ۸۰ کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل آسیب رسانده‌اند‌

پربیننده ترین خبرها