ویدیو//موج جدید تظاهرات گسترده در فلسطین اشغالی پس از کشته شدن 6 اسیر صهیونیست/ تظاهرات300 هزار نفری در تل آویو و درگیری با پلیس

يکشنبه 11 شهريور 1403 - 18:27

به دنبال انتشار خبر پیدا شدن اجساد ۶ تن از اسرای صهیونیستی در باریکه غزه بر اثر حملات این رژیم، خانواده های اسرا خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز (یکشنبه) درحالی اعلام کرد که اجساد ۶ تن از اسرای خود را در یکی از تونل های باریکه غزه بدون اطلاعات قبلی و به شکل اتفاقی پیدا کرده است، که کابینه این رژیم پیش از این با اعلام مخالفت با عقب نشینی نظامی از محور فیلادلفیا (صلاح الدین) و اعلام شروط جدید هر گونه احتمال امضای توافق مبادله اسرا و آتش بس را منتفی کرد.

به دنبال این وقایع صهیونیست‌ها امروز در برخی شهرهای فلسطین اشغالی با برگزاری تظاهرات خواهان توافق مبادله اسیران با حماس شدند.

درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان در تل آویو

تظاهرات
منابع عبری زبان گزارش دادند که بیش از 350 هزار صهیونیست در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت هستند. به دنبال این تظاهرات پلیس با شرکت در کنندگان در تظاهرات درگیر و دستکم 15 نفر را بازداشت کرده است.
تظاهراتتصویر دیگر از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو


تصاویری دیگر از تظاهرات بیش از 300 هزار نفر در تل آویو
بیش از 300 هزار نفر با شرکت در تظاهرات در تل آویو خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا شدند به دنبال این تظاهرات پلیس رژیم صهیونیستی تعدادی از معترضان را بازداشت کرده است.
اعتراضات
معترضان با همراه آوردن تابوت‌های نمادین در تل آویو، اعتراض خود را به عدم امضای توافق مبادله اسرا و کشته شدن تعدادی اسیر اسرائیلی در غزه نشان دادند.

تصاویری از تظاهرات هزاران نفری صهیونیست‌ها در تل‌آویو
تظاهرات

ده‌ها هزار صهیونیست با شرکت در تظاهرات در مرکز تل‌آویو فریاد می‌زدند: ما خواهان توافق مبادله اسیران هستیم.
برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات نیز هم اکنون در مقابل دفتر نتانیاهو در تل‌آویو تجمع کرده اند.

تظاهرات

تظاهرات
تظاهرات

تظاهرات

تظاهرات

تظاهرات

تظاهرات

تظاهرات

تظاهرات
از سوی دیگر، رئیس اتحادیه کارگران در سرزمین های اشغالی اعلام کرد که برای همبستگی با خانواده‌های اسرا، مراکز اقتصادی فردا (دوشنبه) دست به اعتصاب خواهند زد.
در همین حال به دنبال آغاز تظاهرات گسترده صهیونیست ها، نظامیان صهیونیست در اطراف منزل نتانیاهو مستقر شدند.

مشارکت دیپلمات‌های بیش از 25 کشور در تظاهرات امشب صهیونیست‌ها

از سوی دیگر نشریه یدیعوت احارونوت گزارش داد که در تظاهرات امشب در تل‌آویو که برای بازگرداندن اسیران برگزار خواهد شد، دیپلمات‌های بیش از 25 کشور مشارکت خواهند کرد.

به دنبال اعلام پیدا شدن اجساد ۶ تن از اسرای صهیونیستی در باریکه غزه خانواده های اسرا خاطرنشان کردند که نتانیاهو و کابینه او با اصرار بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا (صلاح الدین)، در واقع حکم اعدام اسرای اسرائیلی را امضا کردند.

درخواست برکناری نتانیاهو و امضای توافقنامه مبادله اسرا

آنان اعلام کردند که اگر به دنبال آزادی اسرا و حفظ جان آنها هستیم، همین الان باید نتانیاهو برکنار شود.

خانواده‌های مزبور از کابینه ائتلافی خواستند فورا نتانیاهو را برکنار کرده و توافق مبادله اسرا را به امضا برساند.

آنان تأکید کردند عدم امضای توافق مبادله اسرا هیچ توجیه سیاسی یا اخلاقی ندارد.

آنها خطاب به کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی گفتند: شما محور فیلادلفیا (صلاح الدین) را به گور دسته جمعی برای «گروگان‌ها» (اسیران) تبدیل کردید.

اصرار نتانیاهو بر ادامه حضور نظامیان این رژیم در محور فیلادلفیا

خانواده‌های اسرای اسرائیلی به دولت آمریکا نیز گفتند نتانیاهو فریبکار است و تنها به فکر خود است و تلاش می‌کند جنگ را ادامه دهد و اهمیتی به توافق مبادله اسرا نمی‌دهد.
آغاز تظاهرات گسترده در سرزمین های اشغالی طی امروز (یکشنبه) در حالی رخ داده است که کابینه امنیتی رژیم اشغالگر در آخرین نشست خود در پنج شنبه گذشته، بر تداوم حضور نظامیان این رژیم در محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در مرز غزه و مصر تاکید کرد.

پنجشنبه گذشته شورای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بنابر تاکید نتانیاهو بر ادامه حضور نیروهای نظامی در محور فیلادلفیا تاکید کرد.

به دنبال این قضیه،‌وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار آزادی اسرای باقی مانده در باریکه غزه و برگزاری نشست فوق العاده در این باره شد. «یوآو گالانت» گفت که شورای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی باید فورا نشست برگزار کرده و از تصمیمی که پنجشنبه گذشته درباره محور صلاح الدین(فیلادلفیا) اتخاذ کرد، منصرف شود.

اصرار نتانیاهو برای به رای گذاشتن حضور نظامی در محور صلاح الدین، واکنش گالانت، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «دیوید بارنی» رئیس موساد را در پی داشت.

گالانت در واکنشی عصبی به درخواست نتانیاهو گفت: نخست وزیر حق دارد هر چیزی را به رای بگذارد حتی جان اسرای اسرائیلی را!

وی اعلام کرد که تداوم حضور نظامی در محور صلاح الدین به معنای به فراموشی سپردن آتش بس و رها کردن تلاش ها برای آزادی اسرای صهیونیست است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: اعلام رسمی تصمیم به تداوم حضور در محور صلاح‌الدین، یک محدودیت غیرضروری است که مذاکرات تبادل اسرا را پیچیده‌تر می کند.

رئیس موساد نیز، رای به حضور در محور صلاح الدین را غیرضروری اعلام کرد و گفت: در این مرحله، تمرکز مذاکرات بر گرفتن فهرست اسرای طرفین و زمینه سازی برای آزادی آنهاست و نباید بحث حضور در محور صلاح‌الدین، اولویت مذاکرات باشد.

کابینه امنیتی رژیم اشغالگر در آخرین نشست خود در پنج شنبه گذشته، بر تداوم حضور نظامیان این رژیم در محور صلاح‌الدین در مرز غزه و مصر تاکید کرد.

خروج نظامیان اشغالگر از محور صلاح الدین یکی از شروط اصلی مقاومت فلسطین در مذاکرات آتش بس برای تبادل اسراست.

نتانیاهو که به خاطر چندین پرونده فساد، تحت تعقیب قضائی است و پرونده جدیدی در ارتباط با شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی برای وی در حال گشایش است، اکنون چاره ای جز تداوم نمایش مذاکره و وقت کشی ندارد.

پربیننده ترین خبرها