اتحادیه اروپا خواستار «آتش‌بس فوری» میان حزب الله و رژیم صهیونیستی شد

اتحادیه اروپا خواستار «آتش‌بس فوری» میان حزب الله و رژیم صهیونیستی شد
دوشنبه 2 مهر 1403 - 12:45

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی شدید درباره تنش اخیر بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، خواستار اجرای «آتش بس فوری» میان طرفین این مناقشه شد.

العالم ـ اروپا

تارنمای یورونیوز به نقل از جوسپ بورل نوشت: اتحادیه اروپا «بشدت نگران» تشدید «خشونت مرزی» بین تل آویو و حزب الله لبنان است.

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای خاطرنشان کرد: غیرنظامیان هر دو طرف درگیری بهای سنگینی را پرداخت می کنند، به آتش بس فوری نیاز هست.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا افزود، اجرای آتش بس در خط آبی، خط مرزی بین لبنان و رژیم اسرائیل- و نوار غزه بین این رژیم و حماس در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیگیری خواهد شد.

اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۲ و ۲۳ سپتامبر (۲-۱ مهر) در نیویورک برگزار می شود.

بورل درباره حملات روز جمعه رژیم صهیونیستی در بیروت گفت: اتحادیه اروپا پس از حملات روز جمعه در بیروت که در آنها دستکم سه کودک کشته شدند و نیز تشدید خشونت در مرزها میان اسرائیل و حزب‌الله، به شدت نگران تشدید تنش در لبنان است.

وی در ادامه گفت: غیرنظامیان در هر ۲ طرف بهای سنگینی را متحمل شدند و در جنگی فراگیری که باید با میانجیگری‌های دیپلماتیک گسترده و جدید، مانع از آن شد، آنها بیشترین رنج و مشکلات را متحمل خواهند شد.

همچنین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: توقف جنگ در لبنان و غزه در صدر دستورجلسه هفتاد و نهمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در ماه جاری میلادی خواهد بود.

بورل در ادامه بار دیگر اجرای کامل و برابر قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت را خواستار شد.

پربیننده ترین خبرها