روایت مضحک نماینده کویتی از "پیشنهاد" صالحی به مصر

روایت مضحک نماینده کویتی از
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 10:26

يك نماينده سابق پارلمان كويت مدعی شد كه ايران به مصر پیشنهاد کرده که در ازای دریافت 30 ميليارد دلار و ارسال سالانه 5 ميليون گردشگر و بازسازی و راه اندازي مجدد 2000 كارخانه در مصر به دست كارشناسان ايراني، زمینه را برای حضور گسترۀ ایران در مصر فراهم کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه العالم، "عبدالله نفيسي" با طرح این ادعا كه مطالب مذکور را يك "مسؤول ارشد" در كاخ رياست جمهوري مصر براي وي بیان كرده است، جزییات این "پیشنهاد" ایران به مصر را در يك ويديو كه در شبكه هاي اجتماعي منتشر شده، ارائه داد؛ پیشنهادی كه به زعم وی، علي اکبر صالحي وزير خارجه ايران در ديدار با محمد مرسي مطرح كرده است.
النفيسي در ابتدا با بیان این که فعاليت ايرانيان در داخل مصر افزایش یافته و میزان فعالیت ایرانی ها در مصر، بسيار بالاتر از تلاش و فعاليت آنها در كشورهاي منطقه خليج فارس است، گفت: «آنها مي خواهند مصر را از اعراب بگيرند».
وي در ادامه، به زعم خود و به نقل از يك "مقام ارشد" در رياست جمهوري مصر، اظهار داشت: هنگامي كه علي اکبر صالحي براي طرح پيشنهاد ايران به مصر آمد، به محمد مرسي گفت كه ایران در ازای افتتاح سفارت خود در قاهره و سفارت مصر در تهران، 30 ميليارد دلار به مصر خواهد داد!
این در حالی است که مصر در ماه های اخیر برای جذب 2 تا 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی (و نه کمک بلا عوض) از قطر و عراق رایزنی های گسترده انجام داده و هنوز موفق به تحقق کامل آن نشده است.
جالب توجه آن که درآمد ایران از محل فروش نفت در سال های گذشته - که صادرات نفت با مشکلات کنونی مواجه نبود- سالانه چیزی در حدود 30 میلیارد دلار بوده است.
اين نماينده سابق مجلس امت كويت افزود: "صالحي همچنین به مرسي گفته که ایران متعهد مي شود كه سالانه 5 ميليون گردشگر به مصر اعزام كند و 2000 كارخانه از كارافتاده را به دست كارشناسان ايراني راه اندازي كند". مرسي نيز از وی پرسيده که "در مقابل از ما چه مي خواهيد؟" و صالحي پاسخ گفته است: "همه مساجدي را كه فاطميان در مصر بنا كردند، بازسازي كنيم و تحت مديريت ايران قرار دهيم. همچنين مي خواهيم دو روزنامه به زبان فارسي در مصر منتشر شود" (!)
وی توضیح نداد که مخاطبان این روزنامه های "خیالی" فارسی زبان، چه کسانی خواهند بود!
آمار و ارقام خنده آور سیاستمدار کویتی در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد او یا معنا و مفهوم 30 میلیارد دلار و 5 میلیون گردشگر را درک نمی کند، و یا این که گمان می کند مخاطبان از درک و مقایسۀ آمار و ارقام و بررسی احتمال تحقق آن در دنیای واقعیات، ناتوانند.
النفيسي در ادامه افزود: صالحي به رييس جمهور مصر گفته كه بايد سالانه 20000 طلبه مصری را براي تحصيل در قم اعزام كنيد(!)
وي در پایان ادعاهای مضحک خود، تصریح کرد: ايران داراي طرحي خطرناك است و نبايد آن را ناديده بگيريم، آنها پول مي دهند و در مقابل مي خواهند در مصر رخنه كنند.
به نظر می رسد برخی تحلیلگران کشورهای عربی همچنان در برابر پذیرش واقعیات مقاومت می کنند و چنان در اوهام و خیالات خود غرق هستند که برای اتهام زنی به جمهوری اسلامی، بی آن که به مقیاس ها و اندازه ها توجه کنند، زبان به ذکر آمار و ارقام می گشایند و از این که کسی در خِرد و عقل آنها تردید کند، نگران نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها