اخراج کارکنان الجزیره قطر از مصر

اخراج کارکنان الجزیره قطر از مصر
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 12:22

نیروهای امنیتی مصر، یک شنبه شب مدیر اداری دفتر شبکه قطری الجزیره انگلیسی در قاهره را بازداشت؛ و چهار تن دیگر از پرسنل این شبکه را از مصر اخراج کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "الجزیره" قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پلیس مصر پس از ورود به دفتر این شبکه در قاهره و توقیف تجهیزات و دوربین های آن، "مصطفی حوا" مدیر امور اداری و مالی شبکه را بازداشت کردند.

این اقدام پلیس مصر، با آزادی "شهاب الدین شعراوی" تهیه کننده اجرایی دیگر شبکه قطری موسوم به "الجزیره مباشر" همراه شد که از دو روز پیش بازداشت شده بود. پلیس مصر، پیش از این ادعا کرده بود که شعراوی نزد پلیس نیست، اما سرانجام به بازداشت وی اعتراف و شب گذشته او را آزاد کرد.

از سوی دیگر دولت مصر، یک شنبه شب پرسنل شبکه "الجزیره انگلیسی" متشکل از "واین هی" خبرنگار، "عادل برادلو" فیلم بردار و "راس ون" و "محمد باهر" تهیه کنندگان این شبکه را پس از شش روز بازداشت، از مصر اخراج کرد.

این در حالی است "عبدالله الشامی" و "محمد بدر" از دیگر پرسنل این شبکه همچنان در بازداشت به سر می برند. عبدالله الشامی، از 14 آگوست (24 مرداد) و محمد بدر از یک ماه پیش تاکنون در بازداشت هستند.

دولت مصر، شبکه الجزیره قطر را به جانبداری از اخوان المسلمین در پوشش خبری وقایع مصر و فتنه انگیزی در این کشور متهم کرده است.

الجزیره پس از برکناری محمد مرسی در 9 تیر 92، تاکنون چندین بار پیام هایی تصویری از رهبران اخوان المسلمین پخش کرده که در آن ها از مردم خواسته شده است ضد دولت اعتراض و تحصن کنند.

چند ساعت پس از برکناری مرسی رئیس جمهور سابق مصر، نیروهای پلیس به دفاتر شبکه الجزیره قطر یورش بردند.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها