مطالب مهمی که شورای حقوق بشر در سوریه نادیده گرفت

مطالب مهمی که شورای حقوق بشر در سوریه نادیده گرفت
پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 22:59

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد شدید از گزارش شورای حقوق بشر این سازمان درباره کشورش، به مطالب مهمی اشاره کرد که در این گزارش یکجانبه، نادیده گرفته شده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" خاطر نشان کرد که در این گزارش، حتی در یکی از بندها هم به ضرورت توقف عملیات تروریستی گروه های مسلح یا ضرورت خلع سلاح این گروه ها توسط کشورهای حامی آن ها و یا متوقف کردن حمایت نظامی، سیاسی و تسلیحاتی از این گروه ها اشاره ای نشده است.
وی که در مجمع عمومی سازمان ملل درباره گزارش حقوق بشر سازمان ملل سخن می گفت، تاکید کرد که گزارش های متعدد کمیته های مبارزه با تروریسم وابسته به شورای امنیت بارها به حمایت کشورها از تروریسم در سوریه اذعان کرده‌اند و این گزارش‌ها مستند و بایگانی شده در آرشیو شورای امنیت هستند و در این گزارش‌ها حتی نام برخی از کشورها و تعداد محموله‌های سلاحی که به سوریه فرستاده‌اند مشخص شده، و حتی به مرزی که سلاح را از آن عبور داده‌اند اشاره شده است.
جعفری در ادامه با ابراز تاسف از سبک و سیاق پرداختن به موضوع حقوق بشر در این گزارش اظهار داشت: نویسندگان این گزارش، از اشاره به اوضاع اقتصادی و انسانی سوریه طفره رفته‌اند و ننوشته اند که تحریم‌های یک جانبه تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا و اتحادیه عرب بر سر ملت سوریه چه آورده است.
نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: سوریه از بحرانی انسانی رنج می برد که دلایل آن برای همه شناخته شده است. تروریسم، سوریه را هدف قرار داده و با حملات سازمان یافته گروه‌های مسلحی که از حمایت بیگانگان برخوردارند، در خونریزی‌های سوریه نقشی اساسی دارند.
وی از نویسندگان گزارش حقوق بشر درباره سوریه انتقاد کرد و گفت: آن‌ها تلاش های بشردوستانه دولت سوریه در رسیدگی به وضع مردم را نادیده گرفتند، و این در حالی است که گروه‌های مسلح، هیچ گونه اقدام مشابهی در این زمینه انجام نمی دهند.
جعفری سپس از حامیان گروه‌های مسلح در سوریه و اقدامات آنان در این کشور نام برد و اظهار داشت: دخالت‌های قطر در امور داخلی سوریه به مساله‌ای آشکار تبدیل شده است و این کشور، علاوه بر اعزام تروریست به سوریه، به حمایت مالی و رسانه ای آنان پرداخته و آموزش آنان را به عهده گرفته و آن‌ها را از سراسر جهان جمع می کنند؛ و گروه گروه از مرزهای ترکیه و اردن به سوریه می فرستند تا در داخل سوریه عملیات تروریستی انجام دهند و ده ها هزار تن از شهروندان بی گناه را بکشند، تا جایی که اقدامات آنان تاکنون 50 درصد از زیرساخت های کشور را نابود کرده است.
وی تأکید کرد که اکنون دیگر کاملا محرز شده است که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از گروه‌های سلفی تکفیری حمایت می کنند و این مساله را یک سلفی کویتی به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد؛ او که مامور جمع آوری پول و رساندن آن به دست گروه های مسلح است، در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: "چرا نباید برای بیرون راندن بشار اسد با یکدیگر همکاری کنیم، ما برای رسیدن به این هدف با القاعده همکاری می کنیم."
بشار جعفری تصریح کرد: این سلفی کویتی، به همکاری با القاعده که در فهرست سازمانهای تروریستی شورای امنیت قرار دارد، اعتراف کرد.. در همین مصاحبه آمده است که فقط همین شخص، میلیون ها دلار به گروه های سلفی و تکفیری کمک کرده است تا عملیات تروریستی خود را از سر بگیرند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها