مردم آمرلی در کربلا چه می کنند؟ + فیلم

پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 20:06

مردم کربلای معلی به همراه جمعی از اهالی شهر آمرلی از توابع استان صلاح الدین که در محاصره تروریست های داعش قرار دارند، برای اعلام حمایت از مردم این شهر تحصن کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در کربلای معلی، تحصن کنندگان از دولت عراق، جامعه جهانی، سازمان های مدافع حقوق بشر و سازمان ملل متحد خواستند فورا برای شکستن محاصره 70 روزه بیش از 15 هزار نفر از اهالی منطقه آمرلی که به دلیل کمبود شدید مواد غذایی و دارویی در معرض بحران انسانی قرار دارند، اقدام نمایند. 

آنها هشدار داند اگر محاصره این منطقه شکسته نشوند و داعش بتواند مقاومت مردمی را بشکند، به قتل عام مردم دست خواهد زد.

هزاران نفر از اهالی این منطقه که عمدتا کودک، زن و سالمندان هستند به دلیل کمبود شدید آب، مواد غذایی، سوخت و قطعی برق و دیگر امکانات اولیه زندگی در وضعیتی بسیار خطرناک قرار دارند.

در این تحصن صدها نفر از اهالی آمرلی هم حضور داشتند. این افراد بیش از 2 ماه پیش برای زیارت راهی کربلای معلی شدند ولی دیگر نتوانستند به شهر خود بازگردند. در این مراسم، آوارگان آمرلی در کربلای معلی خواستار بازگشت به شهر برای دفاع از سرزمینشان در برابر حملات داعش شدند.

یکی از زنان اهل آمرلی به خبرنگار العالم گفت: خانواده ام در آملی هستند. پسران و همسرم در آنجا می جنگند، پسر بزرگم با اینکه مجروح شده اما باز به جبهه بازگشته است.ما نمی ترسیم، ای کاش در آمرلی بودم و از شهر دفاع می کردم. آمرلی خاری در چشم داعش است و ما شهر را به آنها تسلیم نمی کنیم.

وی با درخواست از دولت، مرجعیت و جهان اسلام برای رسیدگی به وضعیت آمرلی، افزود: 70 روز است که آب آشامیدنی سالم وجود ندارد و هر روز کودکان بیشتری می میرند. 

منطقه آمرلی از توابع طوز خورماتو در استان صلاح الدین است و در 150 کیلومتری بغداد پایتخت عراق واقع شده است. ساکنان آمرلی را عمدتا شیعیان ترکمان تشکیل می دهند.
08.21         
 

پربیننده ترین خبرها