دبیرکل حزب الله:

موفقیت ارتش سوریه پیام اراده مردم به آمریکاست

موفقیت ارتش سوریه پیام اراده مردم به آمریکاست
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 18:03

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان گفت که پیروزی های ارتش سوریه و شکستن محاصره فرودگاه کویرس و موفقیت های ارتش و نیروهای مردمی در یمن نشان داد که آمریکا قادر به شکستن اراده مردم نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز شهید دربیروت که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تاكيد كرد: در سوريه و يمن آمريكا هر روز بيشتر از ديروز مطمئن مي شود كه قادر به شكستن اراده مردم نيست. نمونه اين امر ديروز در ريف جنوب حلب و شكستن محاصره فرودگاه كويرس افتاد. افسراني كه بيش از 3 سال داخل فرودگاه در محاصره بودند تا زمان رفع محاصره مقاومت كردند و همين پاسخ كوبنده به كساني است كه ادعا مي كنند ارتش سوريه از هم پاشيده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اين عمليات بسيار موفق كه با خنثي كردن مين در طول دهها كيلومتر اتفاق افتاد نشانگر عزم و اراده ملت سوريه و پيامي به آمريكاست تا گزينه نظامي را حذف و به دنبال راه حل سياسي واقعي و بدون پيش شرط هاي غيرمنطقي باشد.

آمریکا کشتار فلسطینی ها راحق اسرائیل می داند

وی خاطرنشان کرد: در معادلات منطقه اي، گزينه نظامي عليه لبنان در هر زماني ممكن است و ما آن را بعيد نمي دانيم. آنها به جنگ نرم و اتهام پردازي ها و فشار اقتصادي به كساني كه معتقدند به حزب الله كمك مالي مي كنند ادامه مي دهند. آنها بهترين رهبران ما را ترور كردند و دهها سال است كه جنگ نرم را ادامه مي دهند و همين موضوع ما را وادار مي كند كه بيشتر هشيار باشيم.

"در سوريه و يمن آمريكا هر روز بيشتر از ديروز مطمئن مي شود كه قادر به شكستن اراده مردم نيست. نمونه اين امر ديروز در ريف جنوب حلب و شكستن محاصره فرودگاه كويرس افتاد."

 

وی با اشاره به سفر اخیر نتانیاهو به واشنگتن گفت که دراین دیدار موضع سرسختانه حمایت کاخ سفید از منافع رژیم صهیونیستی مشخص بود و آنها قتل و سرکوب و کشتار مردم فلسطین را حق رژیم اسرائیل می دانند.

سید حسن نصر الله افزود: در اين ديدار موضع سرسختانه آمريكا در حمايت از منافع اسرائيل مشخص بود و قتل و سركوب و كشتار مردم فلسطين را حق اين رژيم براي دفاع از خودش توصيف كرد. كاخ سفيد اعلام كرد كه اوباما و نتانياهو موضوع حزب الله را بررسي خواهند كرد. ما افتخار مي كنيم كه شيطان بزرگ با عوامل خود بنشيند و درباره كساني صحبت كند كه منافعشان را به خطر انداخته اند. اين نشان مي دهد كه ما هنوز هستيم و در راه درست پيش مي رويم.

شهادت طلبی قوی ترین سلاح دربرابر دشمن است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که روحیه شهادت طلبانه جهاد، همواره قوی ترین سلاح ما در مقابله با حمایت گسترده امریکا از زرادخانه رژیم اسراییل بوده است  و اگر منتظر به دست آوردن امکانات و کسب توازن راهبردی با دشمن می ماندیم، مقاومت و آزادسازی صورت نمی گرفت.

وی با قدردانی از شهیدان بخاطر جانفشانی های خود برای امت، گفت: باید همواره فداکاری های این شهیدان را به یادآوریم. هنگامی که از پیروزی ها سخن می گوییم، این پیروزی ها به برکت خون پاک شهیدان محقق گشت؛ آنها، شهیدان مقاومت، ارتش لبنان و سوریه و گروههای فلسطینی بودند؛ شهیدان همه چیز را فدا کردند؛ این پیروزی ها در واقع پیروزی و دستاورد آنهاست و ما در سایه پیروزیهای آنها زندگی می کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: هنگامی که به واقعیتهای خارجی و نتایج محسوس می نگریم می بینیم که مناطق ما بدون هیچ قید و شرطی پس از سالها اشغالگری به ما بازگشت، اسیران ما از زندان ها ازاد شدند و به برکت این فداکاریهای شهیدان است که لبنان از خطر دور ماند.

"خون شهیدان، روح جوانان ما را زنده کرد و تضمین کردند که ثبات در مسیر مقاومت و جهاد برای آزادسازی زمین و مقدسات و تحقق رویای استقلال و حاکمیت و آزادی، محقق می شود."

وی تاکید کرد: از مهمترین دستاوردهای خون شهیدان آن است که آنها در ملت ما روحیه جهاد، مقاومت، عزت، کرامت و مبارزه با ذلت دمیدند و بیداری معنوی ایجاد کردند. خون شهیدان، روح جوانان ما را زنده کرد و تضمین کردند که ثبات در مسیر مقاومت و جهاد برای آزادسازی زمین و مقدسات و تحقق رویای استقلال و حاکمیت و آزادی، محقق می شود. این تحولی که روی داد با پند و اندرز محقق نمی شد بلکه خون شهیدان قوی ترین عامل برای بیداری امت است.

سید حسن نصرالله یادآور شد: از همان ابتدا روحیه شهادت طلبانه جهاد، قوی ترین سلاح ما در مقابله با حمایت گسترده امریکا از زرادخانه اسراییل بوده است. اگر منتظر به دست آوردن امکانات و کسب توازن راهبردی با دشمن می ماندیم، مقاومت و آزادسازی صورت نمی گرفت و دشمن سلطه گری خود را بر این مناطق و نیز در فلسطین می گستراند. روحیه شهادت طلبانه جهادی بار دیگر مقاومت و انتفاضه به بار می آورد و بار دیگر مساله الاقصی و مقدسات را در نفوس مردم مطرح می کند. دشمن، ملت فلسطین را محاصره می کند و غزه را از کرانه باختری و کرانه باختری را از مناطق سال 48 جدا می کند و مانع رسیدن سلاح و ذخایر می گردد و می تواند با فعالیتی امنیتی، گروههای مقاومت را کنترل کند و گروههای جهادی را از هم برچیند؛ اما نمی تواند افراد را محاصره کند و یا مانع چاقو گرفتن زنان و یا مردان شود و یا این رویارویی را متوقف کند.

مایه عزت و افتخار است که یک دختر جوان فلسطینی با آرامش و ثبات در حالی که سرنوشت خود را می داند، چاقو را از کیف خود خارج کند و با چاقو ( به نظامی صهیونیست) حمله کند.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: آنچه که پیشتر شاهد بودیم، مایه عزت و افتخار است که یک دختر جوان فلسطینی با آرامش و ثبات در حالی که سرنوشت خود را می داند، چاقو را از کیف خود خارج کند و با چاقو حمله کند. مردان امت باید افتخار کنند. مسئولیت ماست که این روحیه جهادی را حفظ کنیم زیرا آنها از چندین دهه تاکنون برای شکست این روحیه اقدام می کنند و به اذعان امریکا و دست نشاندگانش، جنگهایی با هزینه میلیونها دلار برای خدشه دار کردن و تمسخر و انکار مقاومت و تمام مجاهدان با هدف ضربه زدن به این روحیه شهادت طلبانه صورت می گیرد؛ زیرا اگر آنها به این روحیه ضربه بزنند دیگر موشکها را چه سود! باید با اینگونه جنگها و اقدام ها مقابله کنیم و بخشی از امتی باشیم که مقدسات خود را بازپس می گیرد و نیز باید این روحیه شهادت طلبانه را حفظ کنیم.

"به اذعان امریکا و دست نشاندگانش، جنگهایی با هزینه میلیونها دلار برای خدشه دار کردن و تمسخر و انکار مقاومت و تمام مجاهدان با هدف ضربه زدن به این روحیه شهادت طلبانه صورت می گیرد"

سید حسن نصر الله یادآور شد: ما مطمئنيم كه مي توانيم اين روحيه را حفظ كنيم. از مهمترين مظاهر اين روحيه خانواده شهدا هستند و اين حالت انساني از بركات خون شهداست كه در خانواده و محيط تاثير مي گذارد.

وی افزود: آنچه از خانواده شهدا ديده ايم صداقت در گفتار و صبر در رفتار است از اين رو با داشتن چنين شهدا و چنين خانواده شهدايي از هيچ تهديد و چالشي نمي ترسيم و به آينده اميد بيشتري خواهيم داشت.

احمد قصیر امیر شهادت طلبان مقاومت است

دبیرکل حزب الله لبنان از احمد قصیر به عنوان امیر نیروهای شهادت طلب مقاومت یاد کرد و عملیات او را بزرگترین عملیات استشهادی نامید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمد قصیر افزود: روز یازدهم نوامبر سال 1982 احمد قصیر با خودرو ساختمان  مقر نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید و درنخستین عملیات شهادت طلبانه در  تاریخ مقاومت 141 نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند و 10 نفر نیز مفقود شدند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد : این عملیات رژیم اسرائیل را به عزا فرو برد و هر سال تاکید می کنم که این بزرگترین عملیات مقاومت بود و احمد قصیر جلودار شهادت طلبان بزرگوار است.

شهید احمد قصیر را آغازگر عملیات‌های شهادت طلبانه می‌دانند که شروع شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی و پیروزی در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی را رقم زد و موجب بهت و حیرت اسرائیلی‌ها بویژه قصاب معروف صهیونیست‌ها "آریل شارون" شد.

11 نوامبر در طول تاریخ برای رژیم صهیونیستی که اولین عملیات شهادت طلبانه علیه آن در لبنان انجام شد روزی فراموش نشدنی است، چرا که این روز سرآغاز عملیات‌های شهادت طلبانه دیگری شد که شروع شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی و پیروزی در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی را رقم زد.

چگونگی اجرای این عملیات و شخصی که این عملیات شهادت طلبانه را انجام داده بود، تا چندین سال به عنوان معما باقی ماند تا این که "سید حسن نصر الله"، دبیرکل حزب الله لبنان که در آن زمان از رهبران حزب الله بود، بعد از گذشت 3 سال از آن حادثه یعنی در سال 1985 میلادی در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت بر بالای منبر در منطقه "دیر قانون النهر" بی‌مقدمه پرده از این معما برداشت.

در آن زمان بود که همه دریافتند که چگونه احمد قصیر جوان 18 ساله سوار بر خودروی پژوی خود مقر ساختمانی که دفاتر مربوط به اطلاعات رژیم صهیونیستی و مقر یگان وابسته به سران این رژیم در جنوب و هم‌چنین استراحتگاه افسران و درجه داران نظامی این رژیم بود، را منفجر کرد.

اوضاع لبنان نگران کننده است، انسجام ملی بزودی فروخواهد پاشید

دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع داخلی کشورش گفت : ما از اوضاع کنونی لبنان نگران هستیم زیرا شاهد فرار از مسئولیت پذیری و اتهام زنی متقابل هستیم ولی خطرناک ترین مساله اینست که کشور و جامعه لبنان قدرت و انسجام خود را از دست داده است به نحوی که وقتی با مشکلی مواجه می شویم ، احساس می کنیم که کشور و انسجام ملی به زودی فروخواهد پاشید و به همین دلیل کارشناسان معتقدند که ائتلافات از بین رفته است و هر کسی قانون اساسی را طبق میل و خواسته خودش تعبیر و تفسیر می کند.

از مهمترین دستاوردهای خون شهیدان آن است که آنها در ملت ما روحیه جهاد، مقاومت، عزت، کرامت و مبارزه با ذلت دمیدند و بیداری معنوی ایجاد کردند. خون شهیدان، روح جوانان ما را زنده کرد

وی یادآور شد : روزهائی که سپری شد ، روزهای سختی بود ولی موفقیت و پیروزی نزدیک است. برخی خواستار برگزاری جلسات مجلس نمایندگان شده اند زیرا مسائل مهمی وجود دارد که باید در مجلس بررسی و حل شود . برخی می گویند که مجلس نمایندگان تا زمانی که رئیس جمهور انتخاب نشده است ، نباید به کار قانونگذاری بپردازد و برخی هم می گویند که تشکیل جلسات مجلس در زمان خالی بودن کرسی ریاست جمهوری درست نیست ولی اگر جلسات مجلس برای بهبود اوضاع کشور برگزار شود ، اشکال و ایرادی ندارد و برخی هم می گویند که مجلس نمایندگان نهادی مستقل است . حالا سؤال اینجاست که حق با کدامیک از این سه گروه است.

سید حسن نصرالله افزود: برخی می گویند که آئین نامه مجلس نمایندگان نادرست است و  " پنجاه درصد بعلاوه یک درصد " می تواند رأی بدهد و برخی هم می گویند که برگزاری جلسات مجلس بدون حضور هر یک از فراکسیون ها بی اعتبار و غیرقانونی است . درباره قانون اساسی نیز برخی معتقدند که رئیس جمهور می تواند قانون اساسی را تعبیر و تفسیر کند و برخی دیگر می گویند که فقط مجلس نمایندگان می تواند قانون اساسی را تعبیر و تفسیر کند.

وی گفت: بحران های پیش روی لبنان نشان می دهد که ما با مشکلی بزرگ و شکافی عمیق مواجه هستیم که برای حل این مشکل و پرکردن این شکاف نباید منتظر اصلاح توافقنامه طائف و امور دیگر باشیم . کشوری که نتواند مشکلات واختلافاتش را حل کند ، نخواهد توانست روی پای خود بایستد و به حیات خود ادامه بدهد.

"بحران های پیش روی لبنان نشان می دهد که ما با مشکلی بزرگ و شکافی عمیق مواجه هستیم که برای حل این مشکل و پرکردن این شکاف نباید منتظر اصلاح توافقنامه طائف و امور دیگر باشیم ."

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما برای برگزاری جلسات مجلس نمایندگان دیگر طرف ها را به مذاکره فراخواندیم زیرا همه طرف ها باید در مجلس نمایندگان حضور داشته باشند و این مذاکرات در آستانه برگزاری بود و عماد عون به نمایندگی از حزب تغییر و اصلاح آمادگی خود را برای مشارکت در مذاکرات اعلام کرد ولی معلوم شد که فراخواندن و دعوت کردن به مذاکرات فایده ای ندارد و کارساز نیست . درباره معضل زباله ها نیز باید بگویم که ما نباید همدیگر را به کوتاهی در حل این معضل متهم کنیم و همگی باید بگوئیم که در حل این معضل ناتوان بوده ایم. معضلاتی همچون قانون حقوق کارمندی ، نظامیان گروگان ، مهاجرت ، بیکاری ، خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری ، تعطیلی جلسات دولت و مجلس نیز هنوز لاینحل مانده است.

وی تصریح کرد: من به حرمت خون شهدا از همه طرف ها می خواهم که برای حل همه مشکلات و معضلات کشور دست به دست هم بدهند . قانون انتخابات نقش اساسی در بهبود اوضاع کشور و ساماندهی نهادهای دولتی دارد. ما آماده بررسی همه مسائل برای تأمین منافع کشور بدون چشم دوختن به طرف های خارج از کشور هستیم . آنچه در روز 7 مه اتفاق افتاد، در واکنش به وقایع روز 5 مه و برای دفاع از سلاح مقاومت بود.

سید حسن نصر الله گفت: ما در حزب الله دوشادوش ارتش و ملت به وظایف و مسئولیت های خود عمل خواهیم کرد و در جنوب و مرزهای شرقی کشور حضور خواهیم داشت و با طرف های دیگر برای بازسازی کشور تلاش خواهیم کرد تا به خون شهدا وفادار باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها