افشای جزئیات پیام الجزایر برای سوریه

افشای جزئیات پیام الجزایر برای سوریه
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 12:01

وزیر امور خارجه الجزایر به سفر اخیر خود به شهر دمشق پایتخت سوریه اشاره کرد و گفت که وی در این سفر حامل چند پیام بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالقادر مساهل" وزیر خارجه الجزایر انتقادهای احزاب معارض به سفر هفته گذشته خود به دمشق را وارد ندانست، و در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر رادیوی دولتی الجزایر گفت که این سفر اشتباهی دیپلماتیک نبود و وی در این سفر حامل سه پیام بوده است.
وی درباره اولین پیام اظهار داشت: این سفر همزمان با شصتمین سالروز استقلال سوریه صورت گرفت که حمایت زیادی را از انقلاب آزادیبخش الجزایر (1954-1962) کرد و پذیرای شمار زیادی از الجزائری ها بود.
مساهل افزود: دومین پیام، اعلام حمایت از ملت سوریه درمقابله با تروریسمی بود که الجزایر نیز از آن رنج برده است... ما تروریسم را در دمشق یا هر جای دیگر جهان محکوم می کنیم زیرا ماهیت تروریسم یکی است.
وی خاطرنشان کرد: سومین پیام رساندن این مطلب به برادران سوری بود که جایگزینی به جز آشتی ملی و حل و فصل سیاسی امور و وحدت نیست.
مساهل گفت: ما از کسانی که می گویند ما با سفر به دمشق اشتباه کردیم می پرسم که آیا شما تروریسم را محکوم می کنید یا با آن همراه هستید؟ آیا آنها از آشتی حمایت می کنند؟ مهمتر از همه این است که یک شهروند سوری وجود ندارد که این سفر را خنجری به پشت کشورش تلقی کند. معارضان سوری خواهان حل و فصل سیاسی و وحدت ملی هستند.
مساهل این مسئله را رد کرد که سفرش به سوریه در چارچوب میانجیگری الجزایر در بحران بوده است و گفت: ما میانجیگر نیستیم بلکه رفتیم تا تجربه خود از آشتی ملی و مبارزه با تروریسم را تشریح کنیم.

پربیننده ترین خبرها