گزارش خبرنگار العالم از نبرد آزادسازی دیرالزور

چهارشنبه 15 شهريور 1396 - 00:28

مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه درباره نبرد برای شکستن محاصره دیرالزور گزارش کرد: درگیری ها در ورودی های دیرالزور پس از شکسته شدن محاصره این شهر توسط ارتش سوریه و نیروهای همپیمان، همچنان ادامه دارد.

العالم ـ سوريه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین مرتضی خبرنگار اعزامی العالم به دیرالزور تاکید کرد که ما با یک دستاورد بزرگ و سرنوشت ساز که به دست ارتش سوریه و متحدانش محقق شد، روبرو هستیم.

ویافزود: نظامیان ارتش  به منظور کمک به نیروهای موجود در داخل دیرالزور که از چند سال پیش تحت محاصره قرار داشت وارد این شهر  شدند.

وی با اشاره به اینکه صد هزار نفر در داخل دیرالزور زندگی می کنند ، خاطرنشان کرد که تلاشها و اقدامات مهمی برای گشودن محورهای دیگر به منظور بازکردن راه به سمت دیرالزور از لحاظ نظامی و نیز انسانی دنبال می شود.

حسین مرتضی اظهار داشت مهم آن است که عملیات تکمیل گردد به گونه ای که تشدید محاصره منطقه از دو محور صورت گیرد امروز از محور نخست برخی نیروها برای پشتیبانی از نیروهای نظامی موجود در داخل شهر وارد دیرالزور شدند و مهمتر از آن تکمیل عملیات نظامی است تا بدین ترتیب داعش قدرت مانور را از دست بدهد و  دیرالزور به طور کامل آزاد گردد و تحت کنترل ارتش سوریه درآید.

مدیر دفتر العالم در سوریه گفت: این محور راه اصلی برای پیشروی به شمار می آید، این منطقه با تدمر و شبکه فرودگاه های موجود در طیفور و فرودگاه تدمر و تمام مناطق تحت کنترل داعشی ها ارتباط مستقیمی دارد.

وی افزود نیروها پس از آزادی کباجب و الشولا در سمت شمال دیرالزور قرار می گیرند و در آن هنگام محاصره تروریست های داعش شدت بیشتری می گیرد؛ اما مهمتر از همه رسیدن به مرکز شهر و رفع محاصره از غیرنظامیان در این شهر است.

210

پربیننده ترین خبرها