آذری جهرمی: تقویت پیام رسان های داخلی اقدامی حاکمیتی است

آذری جهرمی: تقویت پیام رسان های داخلی اقدامی حاکمیتی است
دوشنبه 7 خرداد 1397 - 13:08

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته، وزیر ارتباطات در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس بر عزم دولت برای تقویت پیام رسان های داخلی به عنوان اقدامی حاکمیتی تاکید کرده است.

العالم ـ ایران  ـ سیاسی

سید حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با کمیسیون صنایع و مدیران پیام رسانان داخلی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرده، در این جلسه جهرمی گفته که دولت همه عزم خود را برای تقویت پیام رسان های داخلی به کار گرفته و آن را امری حاکمیتی می داند.
وی اظهار داشت: جهرمی در این جلسه تاکید کرده در زمینه حریم خصوصی افراد نیز حکم‌های شرعی وجود دارد، تکلیف شرعی همه بر رعایت حریم خصوصی افراد است کما اینکه این تکلیف دینی،‌ حاکمیتی و شرعی هم می‌باشد.
نقوی حسینی تصریح کرده، وزیر ارتباطات در این جلسه بیان کرده موضع تقویت پیام رسان های داخلی مبتنی بر مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی مجازی یک امر حاکمیتی و تکلیف ملی است و همه باید از همه امکانات و ظرفیت های خود استفاده کنند و البته باید همه مشکلات، نواقص و ایرادات پیام رسان های داخلی را حل کنیم تا از یک تهدید جدی عبور کنیم و در این مسیر مجلس و دولت مصمم هستند.
به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این جلسه بروجردی رییس این کمیسیون نیز گفته که تلگرام تهدید امنیت ملی بوده و هست و دولت و مجلس برای مقابله با آن تصمیم گرفته و در اجرای این تصمیم مصمم هستند، انتظار مجلس این است که مصوبه شورای عالی مجازی باید دقیقا عملی شود و در این راستا باید کار فرهنگی عمیقی صورت گیرد.
نقوی حسینی گفت: در این جلسه مدیران پیام رسان های داخلی تاکید داشتند برخی از دستگاه های دولتی مانند آموزش و پرورش از پیام رسان های داخلی استفاده نمی کنند، همچنین بانک مرکزی به طور کامل نظام بانکی را بر روی پیام رسان های داخلی بسته و قفل کرده به همین دلیل پیام رسان های داخلی نمی توانند اشتغال زایی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها