نقض تعهدات سعودی‌ها ادامه دارد؛

نیروهای مسلح یمن: ائتلاف متجاوز به نقض آتش بس در الحدیده ادامه می دهد

نیروهای مسلح یمن: ائتلاف متجاوز به نقض آتش بس در الحدیده ادامه می دهد
شنبه 24 آذر 1397 - 22:34

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که جنگنده های ائتلاف سعودی به هدف قرار دادن مناطق و محله های مسکونی ادامه می دهند و طی 24 ساعت گذشته، در اقدامی آشکار در نقض توافق آتش بس، 38 حمله هوایی از جمله 12 حمله به الحدیده انجام دادند.

العالم . باخبرنگاران

سرتیپ یحیی سریع در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که جنگنده های سعودی 3 مرتبه کیلو 16، 3 مرتبه الصلیف، 5 مرتبه بیت الفقیه و 1 مرتبه الخوبه در استان الحدیده را بمباران کردند و طی این حملات 5 نفر از شهروندان به شهادت رسیدند. همچنین 3 حمله به منطقه بنی شرعب صورت دادند که به شهادت یک زن و مرگ تعدادی از دامها انجامید. همچنین 5 حمله به مناطق مقابل نجران، 2 حمله به شدا و رازح در صعده، 3 حمله به عیس و حرض و حیران در حجه، 5 حمله به نهم و 1 حمله به ملحان و 7 حمله به باقم در صعده نیز صورت گرفت.

وی افزود: جنگنده های ائتلاف بمبهای خوشه ای به کشتزارهای شهروندان در المجامله در شهر بیت الفقیه در استان الحدیده شلیک کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مزدوران سعودی با بیش از 80 گلوله توپ مناطقی در کیلو 16 و خیابان 50 و 7 جولای و مناطق نزدیک شهر الحدیده را بمباران کردند؛ همچنین با بیش از 50 خمپاره مناطق پراکنده ای در شهر التحیتا را هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع گفت: مزدوران سعودی از صبح امروز همزمان با بمباران گسترده توپخانه ای و موشکی در شهر الدریهمی، تلاش کردند تا از چندین محور پیشروی کنند. آنها همچنین کوشیدند تا به سمت مواضع نیروهای ما در جنوب الجاح الاسفل پیشروی کنند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تلاشهای آنها را ناکام گذاشتند و شماری کشته و زخمی در صفوف مزدوران برجای گذاشتند.

وی اظهار داشت: جنگنده های ائتلاف سعودی یک بمب صوتی بر فراز بنی الحمادی در شهر بنی سعد در المحویت پرتاب کردند.

سرتیپ یحیی سریع گفت: مزدوران سعودی از بامداد امروز تلاش کردند به سمت مواضع ما در الشبکه در نجران پیشروی کنند اما مبارزان ما تلاشهای آنها را ناکام گذاشتند و خسارتهای گسترده جانی و تجهیزاتی به آنها وارد کردند. دشمن همچنین مناطق مسکونی در شهر مرزی رازح را با گلوله توپ و موشک بمباران کرد که به مرگ تعدادی از دامها و تخریب خانه ها و کشتزارهای شهروندان انجامید.

وی اظهار داشت. مبارزان ما از ارتش و کمیته های مردمی پیشروی های مزدوران به سمت القرن و العظیمه و الضبوعه و البرک و السلطاء و الحیادره در نهم را شکست دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت:نیروهای ارتش و کمیته های مردمی ماهیت ماموریت و نقش خود در پاسخ به هرگونه اقدامات دشمن را به خوبی درک می کنند؛ و ما در عین حال بر فراهم کردن زمینه موفقیت تلاشهای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ نیز تاکید می کنیم.

پربیننده ترین خبرها