چرا به «العالم» فحش می دهند!؟

چرا به «العالم» فحش می دهند!؟
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 14:42

با شروع انقلاب هاي منطقه که در اثر بيداري اسلامي در کشورهاي زير سلطه «آل» هاي وابسته به نظام استکبار حادث شد، نقش رسانه هاي شناخته شده و موثر از هر دو سوي جبهه در خط دهي و جريان سازي اتفاقات، بيش از پيش اهميت پيدا کرد تا جايي که رسانه هاي وابسته به غرب تمام تلاش خود را جهت کم رنگ نشان دادن اثرگذاري انقلاب اسلامي ايران بر اين حوادث به کار بردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از " تابناک"  در همین حال و از آنجا که به شهادت بسیاری از عناصر موثر در انقلاب های منطقه، رنگ و بوی انقلاب اسلامی ایران بیشترین اثرگذاری را بر این اتفاقات داشته است، بررسی نقش رسانه های مستقل و ضد استکباری اهمیت دو چندان پیدا کرده است، به ویژه اینکه در این رویارویی نرم، قاعدتا برد با آن طرفی است که بیشترین جریان سازی و الگودهی را داشته باشد.

در این بین بررسی و تبیین نقش رسانه های تصویری چون «العالم»، «پرس تی وی»، «المنار» و... در برابر حجم گسترده فعالیت ضد اسلامی رسانه های وابسته ای چون «بی بی سی»، «فاکس نیوز»، «سی ان ان»، «العربیه» و «الجزیره» با آن پشتیبانی قوی مالی و لجستیکی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نکته آنکه، در جریان این رویارویی رسانه ای آنچه عملا اتفاق افتاده متهم کردن رسانه های حامی بیداری اسلامی  به دخالت در امور کشورهای درگیر از سوی رسانه های وابسته به غرب است که در کنار تخفیف جنایات دیکتاتورهای منطقه و با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در این انقلاب ها رخ داده است، این در حالی است که رسانه های مستقلی چون «العالم»، «پرس تی وی»، «المنار» و... با تمام کمبودها و کاستی ها، در این مدت بیش از یک سال تنها به اطلاع رسانی شفاف، تحلیل واقعی مسائل جاری در کشورهای مذکور و رساندن پیام انقلابیون به سراسر جهان مشغول بوده اند، رسالتی که بدون شک از هر رسانه مستقل و آزادیخواهی انتظار می رود.

فارغ از این مسئله، باید به این نکته نیز توجه ویژه داشت که خط جنگ روانی رسانه های غربی در این مدت، برخلاف آنچه ادعا می کنند، عموما ضد دموکراسی خواهی و استقلال طلبی ملت های آزادی خواه منطقه بوده، به گونه ای که به کرات، حتی صدای تحلیل گران خود را نیز درآورده است.

در این راستا رفتار رسانه های مستقل در بیان حقایق موجود و تحلیل روشنگرانه وقایع از یک سو و جهت گیری تخریبی رسانه های غربی از سوی دیگر، نشانگر آن است که روح بیداری اسلامی حاکم بر رفتار انقلابیون منطقه، تا حدود زیادی کشورهای غربی را به این نتیجه رسانده است که چاره ای جز پذیرش انقلابیون نداشته و تنها راه حل رفع این مسئله تفرقه افکنی میان سران انقلاب ها و کانالیزه کردن خواسته های آنان است.

علاوه بر این می توان به تلاش گسترده مزدوران عرب غربی ها اشاره کرد که با تمام توان آزادیخواهی و خروش ضد دیکتاتوری انقلاب های منطقه را بازی ایران برای رقابت با عربستان و دیگر ایادی غرب در منطقه عنوان می کنند، چنانکه «بي بي سي عربی» در مطلبی به قلم «سامي سهمود» در تاریخ 27/2/2011 نوشت: «باید گفت در کنار چادرهای برافراشته شده توسط معترضان بحرینی، خیمه های جدیدی نیز توسط شبکه های ماهواره ای افکنده شده بود. شبکه های العالم و المنار دو شبکه ای هستند که در انعکاس تحولات و ناآرامی های بحرین در میدان اللولو نقش بسزایی ایفا نموده و نقش موثری در جلب توجه مخاطبین داشتند. تا جاییکه دیده می شد که تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را در انتقاد از عملکرد شبکه الجزیره در انعکاس رویدادهای بحرین در دست داشتند.»

یا تحلیلگر «دارالحیاة» در مطلبی با عنوان «ایران چه می خواهد؟» در تحلیل رفتار شبکه هایی چون «العالم» در خلال وقایع بحرین در تاریخ 26 / 3/2011 اینگونه می نویسد:

«برکسی پوشیده نیست که توطئه ایران برای تسلط بر برخی کشورها ی حوزه خلیج عربی از زمان شاه و تا انقلاب خمینی و تا کنون ادامه دارد. این واقعیت از اظهارات مشکوک مسئولان ایرانی و تصرفات این کشور کاملا مبرهن است تا جائیکه ایران همواره بر استفاده از نام خلیج فارس بر خلیج عربی پافشاری می کند و این وجه تسمیه را از طریق اخبار شبکه العالم ترویج می کند. اضافه برآن اشغال جزایر سه گانه امارات توسط ایران و دخالت در امور عراق و حمایت و پشتیبانی از اپوزیسیون بحرین و تحریک آنها برای سرنگونی حکومت قانونی این کشور دلیل واضحی بر اهداف توسعه طلبانه در جهان عرب است که اهداف ایران آمیخته با چاشنی مذهبی و فرقه گرایی است که این کشور ها به روش راهبردی آشکار معروف ساخته است.

هم اکنون با آغاز تظاهرات در برخی کشورهای عربی، ایران از طریق شبکه العالم شروع به دروغ پردازی برای جهانیان نموده است این شبکه با پخش غیر موثق و مهمانان جیره خوار به دروغ پردازی علیه عربستان می پردازد و بدین طریق نبردی را علیه عربستان آغاز نموده است که در این راستا برخی شبکه ها مثل المنار وابسته به حزب الله لبنان این شبکه را یاری می کنند. و عجیب اینکه شبکه العالم مخاطب را دچار توهم و تردید می کند که عربستان با ملتش

پربیننده ترین خبرها