نفاق اعراب در مسائل منطقه

نفاق اعراب در مسائل منطقه
يکشنبه 14 اسفند 1390 - 19:53

درحاليکه کشورهاي به اصطلاح ميانه رو عربي همواره مذاکره با اسرائيل را بهترين راه براي حل مسأله فلسطين دانسته و با ارسال حتي يک گلوله مشقي براي فلسطيني ها مخالفند، يک روزنامه رسمي سعودي مخالفت غربي‌ها با اقدام نظامي عليه سوريه را نشانه نفاق آنها دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه سعودی الریاض، امروز در سرمقاله خود نوشت: القاعده در آغاز انقلابهای عربی آنقدر بزرگنمایی شد که این دیدگاه به وجود آمد که القاعده به دنبال قدرت گرفتن در کشورهای عربی است.

این روزنامه سعودی مدعی شد: بشار اسد با این گونه بزرگنمایی ها توانست اروپا و آمریکا را بترساند، واینگونه القا کند که جایگزین او افراطی های القاعده هستند.

الریاض نوشت: اعراب پس از نشست دوستان سوریه در تونس از مواضع خود عقب نشینی کردند، و عجیبتر آنکه میزبان این نشست با ایجاد بحران مانع از به نتیجه رسیدن این نشست شد.

الریاض ادامه داد: بنابراین بازی وارد محور روسیه، چین و ایران از یک سو، و همه کشورهای مخالف سوریه شد. اما غرب در مقابل با مواضع پلید خود به اشاعه دشمنی با کل نظامهای عربی پرداخت، و منتظر رویدادهای آینده شد.

این روزنامه رسمی سعودی ادامه داد: غرب از این نفاق خود نکاست و در مواضع خود اعلام کرد که نظام اسد از داخل سرنگون شده، ولی در عین حال با حمایت نظامی از ارتش آزاد سوریه مخالف است؛ و احتمالا مانع از ارسال این کمکها از طریق مرز کشورهای عربی و ترکیه شده است.

 

مواضع روزنامه ریاض که در واقع حرف دل نظامهای عربی مخالف نظام سوریه و محور موسوم به میانه رو عربی است، درحالی مطرح می شود که این کشورها علاوه بر تلاشهای آشکار و پنهان برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، همواره مذاکره با اسرائیل را بعنوان تنها راه حل مسأله فلسطین می دانند.



پربیننده ترین خبرها