توطئه برای مهار بیداری اسلامی در منطقه

توطئه برای مهار بیداری اسلامی در منطقه
شنبه 27 اسفند 1390 - 11:47

معاون دبيركل اتحاديه وكلاي عرب با تاكيد بر اينكه حضور نيروهاي سعودي در بحرين هيچ توجيهي ندارد، خاطر نشان كرد : عربستان، قطر و امارات در تلاش براي اجراي توطئه هاي آمريكايي - صهيونيستي عليه بيداري اسلامي در منطقه هستند.

"عبدالعظيم المغربي" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت : اگر به اساسنامه سپر جزيره نگاهي بيندازيم متوجه خواهيم شد كه بر اساس آن ورود این نیروها به هر يك از كشورهاي عضو، تنها در صورتي امكان پذير است كه آن كشور در معرض حملات کشورهای بيگانه قرار گرفته باشد.

وی افزود: هنگام ورود نيروهاي سعودي به بحرين براي اينكه نقض قوانين سپر جزيره توجيه شود، ادعا كردند كه ايران در امور داخلي بحرين دخالت مي كند؛ اما كميته حقيقت ياب به ریاست شریف بسيوني در گزارش خود تاكيد كرد كه هيچ گونه دخالتي از سوي ايران در امور بحرين وجود نداشته، به اين ترتيب نيروهاي سعودي بايد بحرين را ترك می کردند.

المغربي تاكيد كرد: اكنون بحث بر سر اين نيست كه آيا اشغال بحرين اقدامي قانوني بوده يا غيرقانوني، بلكه موضوع اين است كه حضور اين نيروهاي اشغالگر در بحرين پيش از اينكه قانوني باشد، اقدامي سياسي است.

وي تاكيد كرد : نيروهاي سعودي نيروهاي بيگانه هستند كه از خارج بحرين آمده اند و ادامه حضور آن ها در اين كشور هيچ توجيهي ندارد، به ويژه كه ادامه حضور آن ها در بحرين هيچ كمكي به حل بحران بحرين نمي كند.

المغربي خاطر نشان كرد : نيروهاي سعودي به سبب مشاركت در سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين در قبال همه خسارت ها و آسيب هايي كه به اين كشور وارد شده است مسئول هستند.

دبيركل اتحاديه وكلاي عرب، افزود: انقلاب مردم در کشورهای عربی خشم اعضای شوراي همكاري خليج فارس را برانگيخته است، به همين سبب عربستان ، قطر و امارات عهده دار اجراي برنامه هاي آمريكا در منطقه شده اند؛ براي مثال آن ها تلاش مي كنند انقلاب مصر را مهار كنند تا باقیمانده های رژیم مبارك همچنان در اين كشور پابرجا بمانند و ائتلاف آمريكايي - صهيونيستي با كشورهاي موسوم به محور اعتدال و ميانه روي را حفظ كنند.

عبدالعظيم المغربي تاكيد كرد : آن ها سعي مي كنند خواست و اراده مردم را در بحرين و يمن سركوب و نابود كنند، تا رژیم حاكم بر اين كشورها باقی بماند و انقلاب به كشورهاي عضو شوراي همكاري سرايت نكند.

 

16/03-19:5



پربیننده ترین خبرها