گاردین:

افزایش تردید درباره طرح های ضد ایرانی درمنطقه

افزایش تردید درباره طرح های ضد ایرانی درمنطقه
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 05:27

روزنامه انگليسي گاردين تأکيد کرد، اعلام شکست اتحاد سعودي – بحريني موجب ايجاد ترديدهايي درباره طرح هايي شده که عربستان سعودي براي کشورهاي عربي منطقه خليج فارس ضد ايران تدارک ديده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه گاردین نوشت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس طی 30 سال گذشته نتوانستند دستاوردهای چندانی را محقق کنند، این درحالی است که نگرانی این کشورها از سلطه جویی سعودی، طرح ایجاد واحد پول یکسان را متوقف کرد.

این روزنامه افزود: "عبدالخالق عبدالله" کارشناس سیاسی اماراتی می گوید، همه کشورهای عربی منطقه تمایلی به موضوع اتحاد ندارند.

تا قبل از نشست 6 کشور عضو شورای همکاری در ریاض پایتخت عربستان، پیش بینی می شد که اتحاد این کشورها اعلام شود، ولی بررسی این تصمیم تا نشست بعدی این شورا در دسامبر آینده به تأخیر افتاد.

گاردین اعلام تأخیر در بررسی این موضوع را با هشدار نمایندگان مجلس ایران مرتبط دانست که تأکید کرده بودند چنین اقدامی بر ناامنی منطقه خلیج فارس می افزاید، و این تصمیم غیرعاقلانه بر عزم ملت بحرین می افزاید. شیخ علی سلمان دبیرکل جنبش اسلامی وفاق بحرین نیز با انتقاد از طرح اتحاد این کشور با عربستان، تأکید کرد که چنین اقدامی باید در همه کشورهای عربی منطقه به همه پرسی مردم گذاشته شود.



پربیننده ترین خبرها