ایندیپندنت:

سلاح عربستان وقطر درسوریه منطقه را ناامن می کند

سلاح عربستان وقطر درسوریه منطقه را ناامن می کند
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 08:23

روزنامه انگليسي اينديپندنت با هشدار درباره احتمال بروز جنگ داخلي در سوريه تأکيد کرد، حمايت مالي و تسليحاتي قطر و عربستان سعودي از عناصر مسلح در اين کشور امنيت منطقه را به خطر مي اندازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ایندیپندنت امروز (چهارشنبه) در گزارشی ویژه در صفحه نخست خود، تأکید کرد: درحالیکه سازمان ملل متحد درحال بررسی احتمال بروز جنگ داخلی در سوریه است، برخی کشورهای عربی درحال تسلیح مخالفان در این کشور هستند.

این روزنامه تأکید کرد: عربستان سعودی و قطر مخالفان در سوریه را حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، امری که موجب می شود اوضاع امنیتی منطقه بحرانی شود.

در این گزارش آمده است، عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد" از طریق ترکیه و با کمک دستگاه اطلاعاتی این کشور، از عربستان و قطر سلاح دریافت می کنند.

ایندیپندنت خاطرنشان کرد: "یکی از عناصر ارتش آزاد که در نقطه ای مرزی بین سوریه و ترکیه مستقر است، تأکید می کند که دولت ترکیه به تسلیح ارتش آزاد کمک کرده، و این ارتش از طریق ترکیه از سوی کشورهای عربی سلاح دریافت کرده است .. محموله های سلاح ارسال شده شامل انواع سلاح از جمله کلاشنیکف، نارنجک، و سلاح های ضد تانک است".

این روزنامه همچنین به نقل از یک دیپلمات غربی مقیم آنکارا که نخواست نامش فاش شود، افزود: "اخیرا مخالفان سوریه به سلاح های سبک مجهز شده اند، این سلاح ها با موافقت مسئولان ترکیه به سوریه منتقل شده است".



پربیننده ترین خبرها