تغییر رییس دستگاه اطلاعات سعودی

تغییر رییس دستگاه اطلاعات سعودی
جمعه 30 تير 1391 - 06:02

درحاليکه صحنه داخلي عربستان اين روزها شاهد افزايش ناآرامي ها و نارضايتي هاي داخلي در نقاط مختلف اين کشور است، خبرگزاري عربستان از برکناري "مقرن بن عبدالعزيز" از رياست دستگاه اطلاعات اين کشور، و جايگزيني "بندر بن سلطان" سفير سابق سعودي در آمريکا در اين پست، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تعیین بندر 61 ساله برای ریاست دستگاه اطلاعات درحالی صورت گرفت که به نظر کارشناسان، مقرن در دوران تصدی این پست اقدامی را انجام نداده که موجب برکناری وی شود.

با این حال منابع سعودی تأکید کرده اند که تعیین بندر برای این پست، سرآغازی برای تغییراتی جدید در منصب های وزارتی است، و احتمال دارد مقرن جایگزین سعود الفیصل در وزارت امورخارجه شود چرا که صعود الفیصل اکنون با مشکلاتی از جمله بیماری پارکینسون دست به گریبان است.

بندر بن سلطان از سال 1983 تا 2005 برای مدتی طولانی سفیر سعودی در واشنگتن بود.

بندر پس از آن برای مدتی از صحنه سیاسی عربستان سعودی دور بود، با این حال طی این مدت منابع رسانه ای و خبری او را به دست داشتن در برخی حوادث و رویدادهای داخلی و خارجی در منطقه متهم می کردند.

بر اساس حکم شاه عربستان، بندر با حفظ سمت خود بعنوان دبیرشورای امنیت ملی سعودی برای ریاست دستگاه اطلاعات تعیین می شود.

از سوی دیگر، عربستان سعودی به دلیل گسترش فقر، بیکاری و تبعیض ها از چندین ماه قبل شاهد گسترش اعتراضها و نارضایتی های عمومی در نقاط مختلف بوده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها