توانايي رژيم صهيونيستي تحليل رفته است

توانايي رژيم صهيونيستي تحليل رفته است
پنج‌شنبه 16 شهريور 1391 - 17:52

غزه (العالم) ـ نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني با اشاره به تحليل قواي رژيم صهيونيستي به دليل وضعيت بغرنج داخلي، تاكيد كرد كه اين رژيم در برابر برخي حملات گروه هاي فلسطيني سياست دفاعي و نه هجومي را در پيش گرفته است.

حمزه ابوشنب روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: وضعيت داخلي رژيم اشغالگر در اين مرحله به آن اجازه حمله شديد و گسترده به نوار غزه را نمي دهد.

وي گفت: اين رژيم گروه هاي فلسطيني را كه خطري عليه آن به شمار مي آيند و خارج از چارچوب آتش بس، به مقاومت و حملات موشكي به رژيم صهيونيستي مبادرت مي كنند، تعقيب مي كند.

ابوشنب تصريح كرد: اين گروه ها كه اقدام به شليك موشك مي كنند، گروه هاي مبارزي هستند كه خارج از چارچوب توافق ملي دست به اين كار مي زنند. توافق ملي كه در گذشته كسب شده است، مبتني بر آتش بس است.

وي افزود: رژيم صهيونيستي با وجود آن كه جنبش حماس را مسوول حملات اخير دانست، ولي حماس و هيچ يك از تشكل هاي فلسطيني را هدف قرار نداد اما سعي كرد عاملان اين حملات را هدف قرار دهد.

نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد رژيم صهيونيستي با توجه به وضعيت بغرنج و آشفته داخلي، سعي مي كند هر گروه فلسطيني را به طور جداگانه هدف قرار دهد.

ابوشنب گفت: توافقي ميان گروه هاي فلسطيني وجود دارد كه طي آن تشديد حملات و يا عمل به آتش بس به صورت مشترك صورت مي گيرد. ولي با اين حال هيچ كسي نمي تواند بر اين مساله نظارت و كنترل داشته باشد و اين كه كدام گروه دست به مقاومت زده است.

وي افزود: گروه هايي كه موشك به سوي رژيم صهيونيستي شليك كردند، خارج از اين چارچوب قرار دارند و در واقع اين گروه ها متشكل از افرادي هستند كه جنبش حماس ويا جهاد اسلامي را ترك كرده و به گروه هاي سلفي ملحق شده اند.

ابوشنب گفت: اين گروه ها راهبرد جنگ و مبارزه مستمر با رژيم اشغالگر را در پيش گرفته اند و آنها را نمي توان به صورتي كنترل كرد كه در چارچوب ملي عمل كنند.

ياد آور مي شود كه طي حملات امروز نظاميان رژيم اشغالگر به منطقه اي نزديك "بيت حانون" در شمال غزه سه فلسطيني به شهادت رسيدند.

نظاميان رژيم اشغالگر صبح امروز با خودروهاي نظامي و بولدوز به شهر بيت حانون و منطقه خزاعه حمله كردند.

15:43

پربیننده ترین خبرها