رژیم صهیونیستی ازبیم نفوذ حزب الله گردانهای جدیدی تشکیل داد

رژیم صهیونیستی ازبیم نفوذ حزب الله گردانهای جدیدی تشکیل داد
چهارشنبه 12 دی 1397 - 20:06

رژیم صهیونیستی که به شدت نگران نفود نیروهای مقاومت در منطقه الجلیل واقع در سرزمین فلسطین اشغالی است، از تشکیل یک گردان جدید در ارتش خود برای مقابله با نیروهای حزب الله لبنان خبر داد.

العالم – فلسطین اشغالی

پایگاه خبری – تحلیلی 'رای الیوم' نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با نفوذ نیروهای حزب الله لبنان به منطقه الجلیل گردان جدیدی موسوم به 'دروازه آتش' در مرز لبنان تشکیل داد.

«روی لِوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی مهم ترین هدف این گردان را هجوم به مواضع حزب الله در خاک لبنان عنوان کرد.

وی افزود که حفاظت از راه های ارتباطی و ایست های بازرسی نظامیان اسرائیلی در مرزهای مشترک لبنان و فلسطین اشغالی از دیگر ماموریت های این گردان به شمار می رود.

مقامات تل آویو مدعی هستند که نفوذ حزب الله در مرز فلسطین اشغالی به ویژه شهرک 'الجلیل' افزایش چشمگیری یافته است.

این در حالی است که تل آویو ادعا می کند که حزب الله با ساخت 'تونل های هجومی' در جنوب لبنان قصد حمله به الجلیل را دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ارتش لبنان در بیانیه‌ ای اظهارات سران تل آویو درباره وجود تونل‌ ها را تکذیب کرد.

به عقیده کارشناسان، با خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، رژیم اسرائیل مهمترین حامی خود در منطقه را به ظاهر از دست داده است و بیم و هراس مسئولان تل آویو از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت در منطقه افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی 13آذرماه اعلام کرد که نظامیان این رژیم برای مقابله با هر خطری در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی (هم مرز با لبنان)در آماده باش کامل به سر می برند وعملیات موسوم به 'سپر شمال' را با هدف تخریب تونل‌های ادعایی حزب الله آغاز کرد.

به ‌نظر می ‌رسد تونل‌ های حزب الله که تاکنون هیچ اثری از آنها در جنوب لبنان یافت نشده، بهانه‌ خوبی برای اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان است و این رژیم می خواهد به ادعای نتانیاهو به انبارهای موشکی حزب‌ الله حمله کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها