گزارش العالم:

برگزاری نماز عید قربان درمسجد ابراهیمی الخلیل با مشارکت 8 هزار فلسطینی

يکشنبه 27 خرداد 1403 - 19:46

به رغم محدودیت ها و موانع رژیم اشغالگر بر مسجد شریف ابراهمی در الخلیل واقع درکرانه باختری فلسطین، هشت هزار نمازگزار نماز عید سعید قربان را در این مسجد شریف اقامه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در "الخلیل" روز یکشنبه در گزارشی از ورود هزاران نفر به مسجد ابراهیمی و صحن های بیرونی آن برای اقامه نماز عید، علی رغم محدودیت های اشغالگران خبر داد و خاطرنشان کرد: "نیروهای رژیم اشغالگر با استقرار در اطراف حرم، حضور خود را در دروازه های اصلی مسجد افزایش داده و در ایست های بازرسی اطراف آن، کارت های شهروندان را بررسی و تعدادی از آنها را مورد بازرسی بدنی قرار دادند".

بنابر این گزارش، "بسیاری از احزاب فلسطینی از شهروندان خواستند برای تاکید بر فلسطینی بودن مسجد ابراهیمی، نماز عید قربان را در آنجا برگزار کنند".

خبرنگار العالم در ادامه خاطرنشان کرد، "از سال 1994، پس از آنکه یکی از شهرک نشینان صهیونیست در ماه مبارک رمضان همان سال باتیراندازی به نمازگزاران جنایتی هولناک را مرتکب شد و 29 شهروند فلسطینی را به شهادت رساند؛ اشغالگران با تقسیم مسجد ابراهیمی به نسبت 63 درصد برای یهودیان و 37 درصد برای مسلمانان ظلم دیگری را بر ملت فلسطین رقم زدند.

بنابر این گزارش، "اشغالگران حرم مسجد شریف ابراهمی را تنها 10 روز در سال یعنی ذر جمعه های ماه مبارک رمضان، شب 27 آن، نماز عید فطر و عید قربان، شب اسراء و معراج و میلاد پیامبر و سال نو هجری،به روی مسلمانان می گشایند.

این حرم در شهر قدیمی "الخلیل" که تحت کنترل کامل اشغالگران اسرائیلی است، قراردارد و شامل ضریح حضرت ابراهیم، ​​اسحاق و یعقوب علیهم السلام می باشد.

پربیننده ترین خبرها