کابینه جنگ رژیم صهیونیستی منحل شد

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی منحل شد
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 12:05

منابع عبری اعلام کردند که نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ در سایه اختلافات و درگیری های مقامات رژیم صهیونیستی بر سر نحوه جنگ غزه، آتش بس و مبادله اسرا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار پیوستن به کابینه جنگ بود اما نتانیاهو پس از درخواست او، کابینه جنگ را منحل کرده است.

به دنبال اعلام انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، شبکه 12 تلویزیون این رژیم نیز اعلام کرد که نتانیاهو بجای کابینه جنگ، کابینه‌ای محدود را برای مشورت در مورد مسائل حساس تشکیل خواهد داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت هم خاطرنشان کرد که نتانیاهو یک کابینه سیاسی محدود را تشکیل خواهد داد که متشکل از وزرای جنگ و امور راهبردی و رئیس شورای امنیت داخلی خواهد بود.

پیش از این بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل از این کابینه استعفا داده و از نتانیاهو خواسته بود "در اسرع وقت" انتخابات زودهنگام برگزار کند.

وی همچنین از یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز خواسته بود که از کابینه نتانیاهو کناره‌گیری کند.

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل اعلام کرد که در هشتمین ماه از جنگ نسل‌کشی اسراییل در باریکه غزه، از کابینه حنگ این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو استعفا داده است.

وی پیش از استفعا تهدید کرده بود که اگر بنیامین نتانیاهو طرحی را برای پیامدهای حملات غزه تا 8 جون تصویب نکند، حزبش از کابینه خارج خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها