خودداری رئیس شین‌بت و مسئول پرونده زندانیان از شرکت در مذاکرات تبادل اسیران

خودداری رئیس شین‌بت و مسئول پرونده زندانیان از شرکت در مذاکرات تبادل اسیران
شنبه 6 مرداد 1403 - 11:20

شبکه 12 صهیونیستی اعلام کرد که رئیس شین‌بت و مسئول پرونده زندانیان از شرکت در مذاکرات روز یکشنبه خودداری می‌کنند و رئیس موساد به تنهایی با میانجی‌ها دیدار خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده روز یکشنبه برای از سرگیری مذاکرات برای انعقاد قرارداد تبادل اسرا راهی رم پایتخت ایتالیا خواهد شد.

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو در مذاکرات مبادله اسرا گفت: تلاش نتانیاهو برای اعمال فشار بر حماس خطری برای جان اسرای اسرائیلی است که منتظر بازگشت به خانه‌های خود هستند.

این مقام خاطرنشان کرد: «نتانیاهو می‌خواهد برای گرفتن امتیازات بیشتر از حماس فشار بیشتری وارد کند و مدعی است که با وجود اختلاف بر سر این موضوع، شرایط دیگری را اضافه نکرده است.» در همین حال، حماس اعلام کرده که این پیشنهاد را حتی قبل از رسیدن بدستش، رد خواهد کرد.

در همین زمینه، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی که هویت آنها فاش نشده است، نوشت: انتظار می‌رود ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با مقامات رژیم اشغالگر، قطر و مصر روز یکشنبه در رم برای تکمیل توافق بر سر گروگان‌های نگهداری شده در غزه و نیز برقراری آتش‌بس دیدار و گفتگو کند.

بر اساس گزارش‌ها، برنز در این نشست با دیوید بارنیا رئیس موساد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس سرویس اطلاعات عمومی مصر دیدار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها