امتناع رژیم اسرائیل از تحویل دادن پیکر 552 شهید فلسطینی

امتناع رژیم اسرائیل از تحویل دادن پیکر 552 شهید فلسطینی
سه شنبه 6 شهريور 1403 - 18:57

سازمان‌های فلسطینی طی بیانیه‌‌ای مشترک اعلام کردند که علاوه بر اجساد صدها فلسطینی از باریکه غزه، رژیم اسرائیل هنوز اجساد 552 شهید را در گورستان‌هایی به نام "مقابر اعداد" و در سردخانه‌ها نگهداری می‌کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

مردم فلسطین، امروز سه‌شنبه به مناسبت روز ملی استرداد پیکر شهدای فلسطینی، تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف کرانه‌باختری تحت شعار "ما اسم داریم؛ ما وطن داریم" برگزار کردند.

هیئت اسرای فلسطین که بر فعالیت‌های روز ملی استرداد پیکر شهدا نظارت دارد، با صدور بیانیه‌ای از تمام مردم فلسطین در کرانه باختری و بویژه استان‌های نابلس و جنین و رام الله و البیره برای مشارکت در این تظاهرات دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: «بیایید به خاطر صدها هزار شهید و هزاران پیکر شهیدی که اشغالگران اسرائیلی همچنان در مقابر اعداد، سردخانه‌ها و اردوگاه سدی تیمان نگه می‌دارند؛ و تعداد زیادی از آنها جوانان و سالمندان و کودکان و زنان هستند، به خیابان‌ها بیاییم.»

از سوی دیگر، کمپین ملی برای استرداد پیکر شهدا و نهادهای امور اسرا نیز بیانیه‌ مشترکی به زبان‌های عربی و انگلیسی درباره جنایت نگه‌داشتن پیکر شهدای فلسطینی در مقابر اعداد و سردخانه‌ها و اردوگاه سدی تیمان صادر کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که تعداد شهدایی که پیکرهای آنها در مقابر اعداد و سردخانه‌ها نگهداری می‌شود، 552 شهید است که از این مجموع، 256 شهید در قبرستان اعداد نگهداری می‌شوند.

از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه، رژیم اشغالگر اقدامات خود در خصوص نگه داشتن پیکر شهدا را افزایش داد. از زمان شروع جنگ تاکنون، رژیم اشغالگر از تحویل دادن پیکر 149 شهید امتناع کرده است و این علاوه بر پیکر شهدای غزه است که آمار مشخص و دقیقی در خصوص آن وجود ندارد.

برخی نهادهای امور اسرا، تعداد پیکرهای شهدایی که از باریکه غزه بازداشت شدند، را صدها پیکر برآورد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها