الظواهری داعش را منحل و النصره را بالا کشید

الظواهری داعش را منحل و النصره را بالا کشید
جمعه 17 آبان 1392 - 17:47

در اقدامی بی سابقه که نشان از حضور و نفوذ القاعده میان گروه های تروریستی مسلح در سوریه و اطاعت پذیری آنها از رهبر این سازمان تروریستی دارد، ایمن الظواهری در یک فایل صوتی جبهه النصره را شاخه القاعده در سوریه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این فایل صوتی که توسط برخی از شبکه های خبری پخش شد، نشان دهنده آن است که الظواهری از اختلافات میان بسیار زیاد میان این دو گروه تروریستی مطلع بوده و با این اقدام در صدد حل اختلافات آنها بر آمده است.

الظواهری در این فایل صوتی کوتاه ابومحمد الجولانی رهبر گروه تروریستی جبهه النصره را به عنوان نماینده خود و القاعده در سوریه خواند و از ابوبکر البغدادی خواست تا گروه مسلح تحت فرماندهی خود را به نام دولت اسلامی عراق خطاب کرده و عنوان «شام» را از آن حذف کند.

اختلافات میان این دو گروه وابسته به القاعده که درگیری های سنگینی را نیز در برخی مناطق میان آنها به همراه داشت باعث شده بود تا بسیاری از افراد خارجی که هسته اصلی نیروی رزمی آنها را تشکیل می دهند از آنها ناامید شوند و پس از شکست های سنگین از ارتش سوریه، تصمیم به خروج از این کشور بگیرند.

حال باید دید پس از این دستور الظواهری در مورد محور قرار گرفتن النصره در سوریه، آیا ابوبکر البغدادی که به نظر می رسد ارتباطات بسیار نزدیکی هم با عربستان سعودی و سازمان اطلاعات این کشور دارد حاضر خواهد شد این دستورات را بپذیرد یا نه.

پربیننده ترین خبرها