گزارش العالم از تظاهرات مردم یمن در عدن+فیلم

شنبه 26 مهر 1393 - 22:33

عدن (العالم) ـ حمله نيروهاي امنيتي يمن به تظاهركنندگان طرفدار جنبش مردمی اين كشور، هنگام عبور آنها از مقابل دروازه پادگان نظامي بدر در شهر عدن، به زخمی شدن شماري از تظاهركنندگان منجر شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از یمن، حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان در حالي است كه تحصن هزاران نفر از مردم جنوب این کشور در ميدان رژه شهر عدن، بزرگترين شهر جنوب یمن، با هدف تحت فشار گذاشتن دولت براي پاسخگويي به خواسته هايشان ادامه دارد.

عواس الزهري، عضو كميته هاي ناظر بر ميدان هاي تحصن به خبرنگار العالم گفت: تحصن، پيامی از سوی تظاهرکنندگان به دولت يمن است و مردم از این طریق به همه جهانيان اعلام می کنند در صورتي كه به دموكراسي اعتقاد دارند، بايد به اراده ملت ها احترام بگذارند و از اراده مردم جنوب يمن و خواسته هايشان حمايت كنند.

هزاران نفر از طرفداران جنبش مردم جنوب يمن، براي سومين روز متوالي با برپايي خيمه و چادر در ميدان رژه كه شمار زيادي از نهادهاي دولتي، پادگان هاي نظامي و دفاتر نمايندگي كشورهاي ديگر، در اطراف آن قرار گرفته است، متحصن شده اند.

اين تحصن كه برگزار كنندگان آن می گویند تا رسیدن به اهدافشان ادامه خواهد یافت، با افزايش تنش هاي امنيتي و سياسي در عدن همراه بوده است.

تحصن كنندگان كه روز به روز بر شمار آنها افزوده مي شود بر مسالمت آميز بودن اعتراضات شان و ادامه آن تا تحقق خواسته هاي مردم تأكيد دارند.

احمد الدماني، فعال رسانه اي در جنبش مردم جنوب يمن نيز به خبرنگار العالم گفت: مردم جنوب يمن در چارچوب اعتراضات مسالمت آمیز، فشار بر دولت را تشدید خواهند كرد و اين امر باعث می شود تا جهانيان و جامعه بين الملل و ملت ها و كشورهاي منطقه به مردم جنوب يمن به عنوان آغازگر انقلاب، توجه و عنايت ويژه اي داشته باشند.

با توجه به استقرار خودروهاي زرهي در تعدادي از ورودي هاي ميدان محل تحصن و نزديكي ساختمان نهادهاي دولتي، شركت كنندگان در تحصن عدن، در باره احتمال حمله نيروهاي نظامي به تجمعشان هشدار دادند.

10/18- TOK

پربیننده ترین خبرها