سالگرد ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان

سالگرد ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان
جمعه 14 تير 1392 - 13:03

العالم - بیروت پایتخت لبنان روز پنجشنبه به مناسبت سی و یکمین سال ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی شاهد برگزاری نشست همبستگی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنرانان این نشست، رژیم صهیونیستی را مسئول ربودن دیپلمات های ایرانی دانستند و بر ضرورت پایان دادن به این بحران تاکید کردند.

هدف از برگزاری این نشست، یادبود ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در یکی از ایست های بازرسی نیروهای لبنانی در «بربارا» واقع در شمال لبنان در سال 1982 بود.

"میشل موسی"رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان در این اجلاس، گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که محافل بین المللی برای روشن شدن سرنوشت این دیپلمات ها و بازگرداندن آنها به کشور و خانواده هایشان رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا بخش دیگری از توطئه اسرائیل علیه لبنان، جمهوری اسلامی ایران و جنایت های زشت رژیم افشا شود.

دیپلماتهای ایرانی پس از ربوده شدن به اسرائیل تحویل داده و زندانی شدند؛ اما این رژیم تا این لحظه به این اقدام اعتراف نکرده است.

"غضنفر رکن آبادی" سفیرایران در بیروت درگفت وگوبا شبکه خبری العالم اظهار داشت:هیچ سندی پیدا نشده که دال بر شهادت این دیپلماتهای ایرانی در خاک لبنان یا کشورهای دیگر باشد، بلکه برعکس دلائل وشواهد زیادی مبنی زنده بودن آنها وجود دارد.

سفیر ایران افزود: دیپلماتهای ایرانی زمانی که در خاک لبنان ربوده شدند به سرزمین اشغالی فلسطین منتقل شده وهم اکنون در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برند.

محافل بین المللی تاکنون پس از32  سال هیچ اقدام جدی برای پی گیری این مساله نکرده اند، زیرا مصونیت دیپلماسی شامل این چهار دیپلمات ایرانی نشده است.

در چهاردهم تيرماه سال 1361 چهار ديپلمات ايران در بيروت، در چهل کيلومتري شمال اين شهر در حالي که عازم محل کار خود در سفارت ايران بودند، توسط نيروهاي حزب فالانژ لبنان ربوده شدند. در آن زمان، ارتش رژيم صهيونيستي به لبنان حمله کرده بود و حزب فالانژ، همکاري نزديکي با اين رژيم اشغالگر داشت. اگرچه ابتدا گفته مي‏شد که سيدمحسن موسوي کاردار جمهوري اسلامي ايران در بيروت و همراهانش کشته شده‏اند؛ اما شواهد و مدارک موجود، حاکي از آن است که آنها در اسارت رژيم صهيونيستي مي‏باشند.

با وجود اقدامات متعدد جمهوري اسلامي، براي آزادسازي ديپلمات‏ها و اتباع خود از چنگال رژيم صهيونيستي، اين رژيم هنوز تن به اين کار نداده است.

7/5-
 

پربیننده ترین خبرها