خانوادۀ آیت اللهِ محکوم به اعدام درعربستان:

"هرکس در برابر آن‌ها بایستد، مجرم است"

چهارشنبه 23 مهر 1393 - 19:41

خانواده آیت الله "نمر النمر" عالِمِ شیعیِ محکوم به اعدام در عربستان، قضات سعودی را به سبب "مجرم شمردن ِ هر کس که در برابر آن‌ها می‌ایستد"، محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خاندان آیت الله نمر باقر آل نمر، با صدور بیانیه ای، از صدور حکم اعدام در حق آیت الله نمر، به شدت ابراز شگفتی کرد و آن را حکمی حساس و بی سابقه دانست و آن را فاقد وجاهت قضایی و کاملا سیاسی ارزیابی کرد و اتهامات وارد شده به النمر را نادرست دانست و تاکید کرد حتی اگر این اتهامات درست باشد، در حد محاربه نیست که مستوجب اعدام باشد.

در بیانیه خاندان آیت الله نمر، بخشی از اظهارات او در پاسخ به اتهاماتِ ایراد شده، نقل شده است که گفت: "به حقیقت پایبند خواهم ماند و واقعیت ها را همان گونه که هست بیان خواهم کرد، حتی اگر از آن برای محکوم کردن و مجازات من، سوء استفاده شود."

خانواده النمر، با استناد به این گفته های او، اقدام قضات پرونده در مجرم شمردنِ هر کس که در برابر آن ها می ایستد را محکوم و اعلام کردند: حکم صادره، به مثابه اطاعت از دستورات دیکته شده بیگانه است و صادر کنندگان آن، تحت فشارها و صف بندی های طائفه ای و غیراخلاقی، چنین حکمی صادر کرده اند. این در حالی است که در شرایط کنونی، همه باید برای مبارزه با تروریسم و تندروی تندروها و گروه های تروریستی متحد شویم.

خاندان النمر، همچنین لحاظ نکردن رویکرد مسالمت جوی شیخ نمر و پرهیزِ وی از خشونت را محکوم و خاطر نشان کردند: اگر ذره ای انصاف وجود داشت، واقعیتی کاملا مغایر با دلایل ارائه شده از سوی دادستان کل رخ عیان می شد، زیرا دادستان کل هیچ دلیل قانع کننده ای ارائه نکرد.

خانواده آل نمر، در ادامه، ملاقات آیت الله نمر با "جلوی بن عبدالعزیز بن مساعد آل سعود" معاون حاکم منطقه الشرقیه برای تفهیم رویکرد اصلاح سیاسی که در در ماه جولای سال 2008 اتفاق افتاد را یادآوری کرد.

خانواده آل نمر در پایان بیانیه، ضمن رد حکم صادره، از هیئت تجدید نظر خواست، حکم صادره را کاملا رد کند و از علما، فرهنگیان، سیاستمداران و نویسندگان خواست، مخالفت خود را با این حکم و احکام دیگری که در حق نوجوانان صادر شده است، اعلام کنند زیرا چنین احکامی، پیامدهای منفی برای جامعه دارد.

این خاندان همچنین از افراد مخلص خواست با مسئولان ارتباط برقرار کنند و راه های دستیابی به راه حلی برای این مساله را بررسی کنند و این اقدام را به مثابه برداشتن گامی شجاعانه در حل معضلات وطن و بستن پرونده بازداشت شدگان تلقی کنند.
26 

پربیننده ترین خبرها