آماده شدن نیروهای عراقی برای آزادسازی تکریت

آماده شدن نیروهای عراقی برای آزادسازی تکریت
چهارشنبه 28 آبان 1393 - 22:32

آلعالم - نیروهای ارتش عراق پس از آزادسازی منطقه بیجی اکنون آماده حمله به تروریست ها در تکریت و مناطق مجاور آن هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، پالایشگاه بیجی پس از درگیری های شدید با عناصر گروهک تروریستی داعش که از چند ماه پیش این منطقه را تحت سلطه خود داشتند، از کنترل تروریست ها خارج و فعالیت آن از سرگرفته شد.

" سامی العسكری" نماینده سابق مجلس عراق روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار شبکه العالم گفت: موفقیت های نیروهای عراق چه در منطقه جرف الصخر و چه در منطقه بیجی و مناطق دیگر، نشان می دهد که نیروهای عراقی قادر هستند که در صورت برخورداری از سلاح و حمایت کافی، به تنهایی داعش را سرکوب و مناطق تحت سلطه این گروه را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

وی افزود: یکسره کردن کار داعش در منطقه بیجی، مقدمه ای برای آزادسازی منطقه تکریت است و پس از آن نوبت به موصل خواهد رسید.

به اعتقاد ناظران، پیروزی های متوالی ارتش عراق و نیروهای مردمی در مقابله با داعش، موجب تضعیف روحیه عناصر این گروهک تروریستی و تقویت روحیه نیروهای عراقی شده است.

"خالد عبد الاله" تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم درعراق گفت: این وضعیت نشان می دهد که ارتش عراق توانسته صدمه ناشی از یورش و حملات گروه داعش پس از عملیات ژوئن گذشته و یورش به موصل و نفوذ به مناطق دیگر را جبران کند.

وی افزود: هم اکنون و پس کسب پیروزی ها توسط ارتش عراق، نیروهای عراقی به مرحله ای رسیده اند که از موضع دفاعی خارج شده و وارد مرحله تهاجم و آزادسازی مناطق تحت تصرف داعش شوند.

نیروهای عراقی درحال حاضر برای خنثی کردن مواد منفجره کار گذاشته شده توسط عناصر داعش در جاده ها و روستاها با هدف تسهیل در اجرای عملیات و استقرار نیروهای بیشتر با هدف مقابله و درگیری با داعش در تکریت و مناطق مجاور آن تلاش می کنند.

  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها