"شهدای سوریه؛ نماد مقاومت و ایثار"

جمعه 11 ارديبهشت 1394 - 22:30

اهالی شهرک (العالم) – اهالی شهرک حضر در حومه قنیطره در جنوب سوریه پیکر چهار شهید خود را تشییع کرده و این شهدا را نماد ایثار و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از سوریه گزارش داد، اهالی شهرک حضر در حومه شهر قنیطره پیکر چهار تن از فرزندان شهید خود را تشییع کردند.

این چهار مبارز هنگام مین گذاری نزدیک سیم خاردارهایی که مناطق آزاد شده منطقه جولان را از مناطق تحت اشغال صهیونیست ها جدا می کرد، به شهادت رسیدند.

این مناطق محل تردد تروریستهای مورد حمایت رژیم صهیونیستی است.

عموی دو تن از برادران شهید با نام های "نزیه محمود" و "ثائر محمود" که خود سابقه اسارت دارد، در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: پدر این دو برادر شهید هم از شهدای مقاومت است. من به همه انسان شریف توصیه می کنم که راه این شهدا را ادامه دهند.

یکی از شیوخ شهرک حضر نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم تصریح کرد: خون این شهیدان چراغ راه هر انسان مقاوم و شریفی است و ما با آنها پیمان می بندیم که راهشان را ادامه دهیم.

شرکت کنندگان لحظات تشییع پیکر شهدا را نقطه عطفی در تاریخ منطقه خود دانسته و تاکید کردند که مبارزه با دشمن اشغالگر ادامه خواهد داشت و انتقام خون شهدا را خواهند گرفت.

سمیر ابوصالح کارشناس امور مناطق اشغال شده تصریح کرد که این قهرمانان جان خود را فدا کردند و مسیر مبارزه با اشغالگران ادامه خواهد داشت.

مدحت صالح مدیر امور جولان در دولت سوریه نیز در گفت و گو با العالم خاطرنشان کرد: امروز با چهار تن از شهدای کشور وداع می کنیم که دلاورانه وارد منطقه اشغالی جولان شدند و آنجا را مین گذاری کردند.

ناظران معتقدند مقاومت سوریه توانست پیام های متعددی برای اشغالگران بفرستد که مهمترین آنها تغییر ایجاد شده در قواعد درگیری در منطقه اشغالی جولان علیه رژیم اشغالگر و گروههای تروریستی مورد حمایت این رژیم است.

این تشییع باشکوه به منزله همه پرسی مردمی بود که نشان داد مردم برای ادامه راه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی تا زمان آزادی جولان و سایر مناطق اشغالی پافشاری می کنند.

پربیننده ترین خبرها