واكنش مقامات فلسطيني به زياده خواهي اسراييل

واكنش مقامات فلسطيني به زياده خواهي اسراييل
پنج‌شنبه 9 شهريور 1391 - 07:31

قدس اشغالي (العالم)- مقامات و رهبران فلسطيني بر مخالفت قاطع با سخنان اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر اين كه دو شهرك افرات و غوش عتصيون بخشي از قدس بزرگ هستند، تاكيد كردند.

به گزارش پنجشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، مقامات فلسطيني، سخنان بنيامين نتانياهو را در راستاي تلاش رژيم صهيونيستي براي تثبيت مسائلي دانستند كه اين رژيم براي رسيدن به اهداف و طرح هاي خود درصدد است در شهرقدس محقق كند.

نخست وزير رِژيم صهيونيستي در سخنان اخير خود، شهرك هاي غوش عتصيون و افرات در كرانه باختري را بخشي از به اصطلاح قدس بزرگ {براي ضميمه به اسراييل} خوانده بود.

عمرالغول مشاور نخست وزير دولت انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: رهبران فلسطيني به ويژه محمود عباس و كميته اجرايي و همه گروه هاي ميهن پرست فلسطين با مواضع رژيم صهيونيستي مخالف هستند.

"خليل تفكچي" مدير دايره نقشه برداري فلسطين در گفت وگو با العالم اظهار داشت: قدس بزرگ در مقايسه با قدس كنوني 10 درصد از مساحت كرانه باختري را شامل مي شود كه هدف رژيم صهيونيستي از تحقق اين مساله، تغيير ساختار جمعيتي به نفع رژيم صهيونيستي يعني كاهش دادن نسبت ساكنان عرب به 12 درصد است.

وي افزود: در عين حال ، الحاق شهرك هاي اطراف شهر قدس در كرانه باختري مانند غوش عتصين در جنوب غربي وشهرك معاليه ادوميم درقسمت شرقي و غفعات زائيف در شمال غرب ؛ شهر قدس كنوني را كه 1.2 درصد مساحت كرانه باختري را شامل مي شود در مركز اين شهرك قرار مي دهد كه با تونلها و راه آهن هايي كه احداث خواهد شد با يكديگرمرتبط مي شوند.
 
اين در حالي است كه تشكيلات خودگردان ادامه توسعه شهرك سازي رژيم صهيونيستي در كرانه باختري و سخنان بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر را به منزله تجاوزي مي داند كه بايد با دورانديشي در برابر آن ايستاد زيرا آرزوي تشكيل دولت فلسطين را بر باد مي دهد.

MKH-29-22:05

پربیننده ترین خبرها