اعتراف دیرهنگام آمریکایی ها... آیا دیگر حقایق را نیز اعتراف خواهند کرد؟

اعتراف دیرهنگام آمریکایی ها... آیا دیگر حقایق را نیز اعتراف خواهند کرد؟
شنبه 28 دی 1398 - 23:16

العالم ـ عراق

خبر:

وزارت دفاع آمریکا می گوید که برای ناچیز جلوه دادن یا به تعویق انداختن انتشار اطلاعاتی درباره مصدومیت های ناشی از حمله نیروهای سپاه پاسداران در 8 ژانویه به پایگاه امریکایی عین الاسد در غرب عراق تلاشی نکرده است و وزارت دفاع از همان ساعات نخست از این مصدومیت ها اطلاع داشته است.

تحلیل:

ـ وزارت دفاع تا این لحظه و مشخصا در این بیانیه همچنان دروغ می گوید؛ زیرا تمام جهان به سخنان ترامپ تروریست در حالی که اعضای دولتش و از جمله مارک اسپر او را فرا گرفته بودند، گوش دادند؛ او برای ملت امریکا و جهان اعلام کرد که حمله ایران هیچ گونه مصدومیتی بر جای نگذاشت و خسارتهای مادی نیز بسیار ناچیز بوده است.

ـ پس از اعلام ترامپ، تمام اعضای دولتش و وبویژه وزارت دفاع و خارجه نیز سخنان ترامپ را تکرار کردند و این امر نشان می دهد که تمام آنها دروغ می گفتند.

ـ پس از گزارشهای رسانه ای شبکه های تلویزیونی آمریکا از جمله شبکه سی ان ان، درباره ویرانی گسترده پایگاه امریکایی، شک و تردیدهایی درباره سخنان ترامپ و وزارت دفاع مبنی بر نبود هیچ گونه خسارت جانی، مطرح شد.

ـ آنچه که بر میزان شک و تردیدها نزد افکار عمومی امریکا و جهان افزود، دیدارها و گفتگوهای خبرگزاری های جهانی از جمله فرانس پرس با افسران و نظامیان مستقر در پایگاه بود؛ آنها تاکید کردند که در پناگاه های خود در زیر زمین به شدت دچار ترس و وحشت شده بودند.

ـ به نظر می رسد که اعلام وزارت دفاع امریکا مبنی بر انتقال 11 نظامی مجروح امریکایی به المان و کویت برای درمان فقط یک هفته پس از انکار هرگونه مصدومیت توسط مسئولان امریکایی و در راس آنها ترامپ و اسپر و پامپئو، این واقعیت را برملا می کند که سران امریکا مسائلی را از ملت خود مخفی کرده بودند که اینک و به صورت تدریج در حال برملا شدن است؛ و اعلام انتقال 11 مصدوم فقط بخش کوچکی از واقعیتهایی است که پنهان شده بود.

ـ بعید نیست که این سران آمریکایی از مرگ شماری از این نظامیان طی روزهای اندک آتی نیز خبر دهند تا زمانی که یک رییس دروغگو در راس آنها قرار دارد که حتی به هواداران نژادپرستش در داخل آمریکا نیز دروغ می گوید.

پربیننده ترین خبرها