آزادی ۳۰ محکوم امنیتی کُرد

آزادی ۳۰ محکوم امنیتی کُرد
دوشنبه 9 فروردين 1400 - 23:25

حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی که ۳۰ نفر از آنان مربوط به مناطق کُردنشین کشور بوده مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

العالم - ایران / سیاسی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 16 اسفندماه سال 1397 در حکمی حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ قضائیه منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از حکم خود با تأکید بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه بر "گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون که در شمار هدف‌های قوه قضائیه در قانون اساسی است، تأکید و فرموده که این رویکرد موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه نیز که دارای شخصیتی بی‌حاشیه، پاک‌دست، با تجربه، محبوب و مردمی است، از همان ابتدای کار در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ ارتقای سلامت اداری، احیای حقوق عامه و مبارزه بی‌امان و بی‌وقفه با چپاول‌گران حقوق عامه و دفاع از آزادی های مشروع، مبارزه با مفسدین اقتصادی بدون در نظر گرفتن استثناها و جایگاه، حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی، کاهش جمعیت کیفری زندان، عفو و تخفیف مجازات محکومان و زندانیان سیاسی و ... را در دستور کار خود قرار داد و دستورالعمل‌های جدید را برای اجرا به همه رؤسای دادگستری استان‌های کشور ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جریان سفرهای استانی خود، 24 مردادماه سال 98 و 18 دی ماه و 14 اسفند ماه سال گذشته به همراه جمعی از مسئولان عالی قضائی به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی سفر کرد که یکی از درخواست‌های ماموستاها و علمای اهل‌سنت در دیدار با رئیس قوه قضائیه؛ عفو؛ تخفیف مجازات و بخشش محکومان امنیتی مناطق کُردنشین کشور بود که مورد استقبال وی قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه روز گذشته به مناسبت فرارسیدن ایام فرخنده (ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) و سالروز جمهوری اسلامی ایران) در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک‌هزار و 849 تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی را که از سوی کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت.

حدود 100 نفر از محکومین امنیتی نیز در این لیست عفو قرار دارند که 30 نفر از آنان مربوط به مناطق کُردنشین کشور است که تعدادی از محکومین حوادث آبان ماه سال 98 را نیز شامل می‌شود.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها