تعداد قربانیان کووید-19 در آمریکا از 900 هزار نفر فراتر رفت

تعداد قربانیان کووید-19 در آمریکا از 900 هزار نفر فراتر رفت
شنبه 16 بهمن 1400 - 08:30

آمریکا بیشترین مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در جهان ثبت کرده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش ردیاب ویروس کرونای دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان همه‌گیری کووید-19 در ایالات متحده از 900 هزار نفر گذشت.

تلفات این بیماری در اواسط دسامبر، فقط یک ماه و نیم پیش، به 800000 نفر رسیده بود.

موارد جدید مرتبط با سویه اومیکرون در حال کاهش است، اما مرگ و میر روزانه همچنان افزایش می‌یابد و طبق آمار دولتی به طور میانگین در حال حاضر 2 هزار و 400 نفر است.

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در این خصوص گفت: «تعداد بستری‌ها همچنان بالاست و ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی و نیروی کار ما را در برخی از مناطق کشور تحت فشار قرار داده است.»

مرگ و میر ناشی از کووید-19 معمولا چند هفته پس از ابتلای بیماران به ویروس رخ می دهد و همین امر توضیح می‌دهد که چرا افزایش مرگ و میر، دیرتر از افزایش موارد جدید مشاهده می‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «امروز، کشور ما نقطه عطف غم‌انگیز دیگری را رقم می‌زند - جان 900 هزار آمریکایی بر اثر کووید-19 از دست رفته است. ما برای عزیزانی که برجا گذاشته‌اند دعا می‌کنیم و همه خانواده‌هایی که این درد را تحمل می‌کنند در قلب ما جای دارند.»

تعداد زیادی از مردم آمریکا همچنان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست می‌دهند زیرا علیرغم وجود واکسن‌های بسیار مؤثر، تنها ۶۴ درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده‌اند.

بایدن در بیانیه خود بار دیگر از آمریکایی‌ها خواست واکسینه شوند.

او گفت: «واکسن‌ها و تقویت‌کننده‌ها به‌طور باورنکردنی مؤثر بوده‌اند و بالاترین سطح محافظت را ارائه می‌دهند».

بر اساس آمارهای دولتی، ایالات متحده بالاتر از برزیل و هند بیشترین مرگ و میر ناشی از کووید را به صورت مطلق دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه که روز جمعه منتشر شد، همه‌گیری کووید-19 از زمان آغاز آن در دسامبر 2019 دست‌کم 5.7 میلیون نفر را در سراسر جهان از پای درآورده است. اما سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تلفات واقعی می‌تواند دو تا سه برابر بیشتر باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها