درخواست‌های غرب برای توقف تجاوز اسرائیل هنوز پایین‌تر از حد لازم است

يکشنبه 26 آذر 1402 - 21:44

در حالی که تجاوزات وحشیانه اسرائیل به غزه ادامه دارد، به نظر نمی‌رسد که درخواست‌ کشورهای غربی برای توقف تجاوز جدی باشد این در حالی است که داده‌ها نشان می‌دهد چراغ سبز غرب به  مقامات این رژیم  در آغاز تجاوز به غزه  هنوز ادامه دارد.

العالم فلسطین

برخی مقامات غربی به حمایت سیاسی خود از اسرائیل ادامه می‌دهند، در حالی که به نظر می‌رسد درخواست‌ها برای آتش‌بس و توافق های بشردوستانه عملی نشده است .

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: "آنچه در غزه اتفاق می افتد، برای فرانسه بسیار نگران کننده است. من همچنین آمده ام تا همبستگی فرانسه را با مردم اسرائیل در بحبوحه انتشار گزارش های وحشتناکی که جزئیات اقدامات خشونت آمیز انجام شده در 7 اکتبر را نشان می دهد اعلام کنم."

در میان موضع گیری های زیاد کشورهای غرب که به حد محکوم کردن تجاوز وحشیانه اسرائیل به غزه نرسید، مواضع مشترک دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و آنالنا بائربوک، همتای آلمانی وی را می خوانیم که ضرورت نیاز فوری به دستیابی به یک آتش بس» «دائمی» در غزه را اعلام داشتند.

این دو وزیر در مقاله مشترکی که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد، نوشتند که «تعداد بسیار زیادی غیرنظامی در این جنگ کشته شدند» و از رژیم اشغالگر خواستند که عملیات نظامی خود علیه حماس را به سرعت اما «برای همیشه» پایان دهد. موضع غرب و اروپا به طور خاص انگونه که باید و برای رسیدن به این هدف جدی نشده به گونه ای که کشورهایی مانند اسپانیا، بلژیک، ایرلند و مالت از شورای اروپا می خواهند که موضع روشنی در قبال غزه اتخاذ کند.

در ازای این تحولات، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هر مناسبتی ازاسرائیل حمایت و بر ادامه کمک های نظامی به «اسرائیل» تا خلاص شدن از شر حماس تأکید می کند.

بایدن 5 روز پیش ،در جشن روشن کردن شمعدان یهودی در کاخ سفید گفت: افکار عمومی جهانی می تواند یک شبه تغییر کند اما او اجازه نخواهد داد که این اتفاق بیفتد.

بنابراین، به نظر می‌رسد مقاومت فلسطین هدف از بازی های بین‌المللی و منطقه‌ای را تضعیف غزه و تطبیق واقعیت ژئوپلیتیک جدیدی در بحبوحه تحولات آینده می داند .

پربیننده ترین خبرها