پس از 12 ساعت آرامش موقت؛

رژیم صهیونیستی لبنان را در روز عید قربان بمباران کرد

رژیم صهیونیستی لبنان را در روز عید قربان بمباران کرد
يکشنبه 27 خرداد 1403 - 18:04

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در اولین روز عید قربان پس از 12 ساعت آرامش موقت و محتاطانه در این جبهه، شهرهای مرزی در جنوب لبنان را هدف حملات جنگنده ها و گلوله های توپ قرار داد. 

العالم - لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی "بعدازظهر امروز با انجام یک حمله هوایی، شهر "یارون" در منطقه بنت جبیل در جنوب، را با دو موشک هوا به زمین هدف قرار دادند.

در همین حال، منابع محلی گفتند که توپخانه ارتش اشغالگر پس از 12 ساعت آرامش موقتی، حومه شهرهای "حلتا" و "کفر شوبا" را هدف قرار داده است.

در حالی که هیچ بیانیه ای از سوی ارتش اشغالگر در خصوص این حملات منتشر نشده است، شبکه 12 رژیم صهیونیستی در خبری کوتاه اعلام کرد که "ارتش اهدافی را در جنوب لبنان بمباران کرد".

از هشتم اکتبر گذشته تا کنون، مرز لبنان و رژیم اسرائیل شاهد تنش شدید و تبادل آتش متناوب بین ارتش اشغالگرصهیونیستی از یک سو و مقاومت حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی در لبنان از سوی دیگر است .

اخبار منتشر شده در وب سایت آمریکایی "اکسیوس" به نقل از مقامات آمریکایی حاکی است که در بحبوحه تلاش های بسیار حساس برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه، جلوگیری از _به ادعای آنان_ تبدیل شدن تشدید تنش در مرز "اسرائیل" و لبنان به جنگ گسترده در منطقه، اخیرا به اولویت فوری برای کاخ سفید تبدیل شده است.

در همین زمینه انتظار می‌رود "آموس هوکشتاین" فرستاده ی جو بایدن، در سفر فردا (دوشنبه) به تل آویو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر "اسرائیل" و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم دیدار و درباره کاهش تنش‌ها بین "اسرائیل" و "حزب‌الله لبنان " گفتگو کند و از آنها بخواهد که "تهاجم زمینی محدود" به لبنان را انجام ندهند.

یک منبع آگاه گفت که هوکشتاین برای گفتگو با مقامات لبنانی راهی بیروت نیز خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها