معاون وزير خارجه ایران:

ایران با قدرت در گروه تماس حضور دارد

ایران با قدرت در گروه تماس حضور دارد
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:34

" حسين امير عبداللهيان" معاون وزير خارجه کشورمان ضمن حمايت از طرح محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي حل بحران سوريه، گفت: ايران با تمام قدرت در گروه تماس سوريه شرکت کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، جمهوري اسلامي ايران با اعلام حمايت از طرح محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي حل بحران سوريه، بر ضرورت مشارکت عراق و ونزوئلا به اين گروه تاكيد كرد.

 جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اين كه پايان دادن به خشونت و توقف پشتيباني از گروه هاي مسلح در سوريه، گام هايي عملي در فرايند حل بحران اين كشور هستند، گام برداشتن در این مسیر را خواستار شد.

حسین امير عبداللهيان معاون وزير خارجه كشورمان، از مشاركت جمهوري اسلامي ايران با قدرت تمام در گروه تماس خبر داد و افزود كه ايران از برنامه اصلاحات سياسي در داخل سوريه و طرح ارائه شده از سوي بشار اسد رئیس جمهور سوریه براي برون رفت اين كشور از بحران حمايت كرد.

عبداللهيان كه در كنفرانسي مطبوعاتي سخن مي گفت، خاطر نشان كرد: اوضاع نابسامان سوريه در درجه اول به نفع مقاصد و اهداف رژيم صهيونيستي است.

وي همچنين مشاركت دو كشور عراق و ونزوئلا در گروه تماس را خواستار شد.

امير عبداللهيان روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : با توجه به اين كه عراق، عهده دار رياست اتحاديه عرب و ونزوئلا عضو گروه سه جانبه تشكيل شده به همراه ايران و مصر است، ما پيشنهاد كرديم كه اين دو كشور نيز به عضويت گروه تماس در سوريه در آيند.

معاون وزير خارجه ایران، تاكيد كرد: ما بر اين باوريم كه طرح پيشنهادي محمد مرسي رئيس جمهور مصر ، درست و بجاست و بايد گام هايي عملي در جهت اجراي اين طرح اتخاذ شود و كه از مهم ترين آن ها مي توان به كنترل مرزها، جلوگيري از قاچاق سلاح به سوريه و همچنين جلوگيري از ورود گروه هاي مسلح به اين كشور اشاره كرد.

"محمد ماهر قابيل" عضو كميته علمي تحليل سياست ها، گفت: نمي توانم به سازماني چهار جانبه اعتماد كنم كه سه عضو آن پيشاپيش رويكردي خصمانه با سوريه را در ذهن مي پرورانند و خواهان تغيير نقشه سياسي سوريه بر اساس طرز تفكر گروهك هاي مسلحي است كه در اين كشور جنگ به پا كرده اند.

وي افزود : ما از پيشنهاد مشاركت عراق و ونزوئلا و طرف هايي كه خواهان حمايت از منافع قومي سوري هستند كاملا استقبال مي كنيم.

در اين ميان " محمد كامل عمرو " وزير خارجه مصر، گفت : در اين گروه به روي مشاركت هر طرفي كه در خود توان مشاركت در اين تلاش ها را مي بيند، باز خواهد بود و از اين مشاركت كاملا استقبال خواهد شد.

اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه نيز، گفت: توافق كرديم كه در تماس باشيم و رايزني با يكديگر در راستاي خدمت به ملت سوريه را ادامه دهيم.

11-23:41



 



پربیننده ترین خبرها