رئیس اسبق شاباک: اسرائیل به سمت پرتگاه حرکت می‌کند

رئیس اسبق شاباک: اسرائیل به سمت پرتگاه حرکت می‌کند
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 12:39

تامیر پاردو رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) هشدار داد اسرائیل در مرحله خود تخریبی قرار داشته و به سوی لبه پرتگاه در حال حرکت است چرا که در شرایط هرج و مرج به سر می‌برد.

العالم - فلسطین اشغالی

وی در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه امنیتی ضمن تاکید بر این مساله که اسرائیل روند خود تخریبی را انتخاب کرده افزود: لطفاً این روند را متوقف کنید، ما در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم و تحولات داخلی ما در برابر دیدگان همه قرار دارد و هر روز ما را مشاهده می‌کنند ولی ما نمی‌خواهیم عبرت بگیریم.

پاردو گفت: ما (کشوری) را بنا کردیم که تصور آن محال بود و در 7 جنگ پیروز شدیم، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشتیم اما به یک (کشور) چند پاره تبدیل شده‌ایم که دشمنان ما در انتظار ساعت صفر هستند.
این مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به برگزاری 4 انتخابات پیاپی در اراضی اشغالی ادامه داد: با وجود آنکه ائتلاف دولتی اکثریت کنست را در اختیار دارد اما گویی برخی طرف‌های سیاسی نخست وزیر کنونی را به رسمیت نمی‌شناسند و این نوعی نفرت پراکنی میان اسرائیلی‌ها است. جریان معارض با قوانین ارائه شده از سوی ائتلاف دولتی مخالفت می‌کند تا دولت را منحل نماید و این در تعارض کامل با دموکراسی است.
وی ضمن ابراز تردید در حاکمیت اسرائیل بر قدس یکپارچه گفت: آیا قدس یکپارچه شده است؟ آیا اسرائیل از سال 1967 برای این موضوع اقدامی انجام داده است؟ آیا پایتختی در جهان وجود دارد که اردوگاه آوارگان در آن وجود داشته باشد؟ آیا ساکنان قدس دارای حقوق مساوی هستند؟ ما در سال 1967 برای یکپارچه سازی این شهر تصمیم گرفتیم اما عملاً هیچ اقدامی در این راستا انجام ندادیم.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها