درخواست نخست وزیر سابق لبنان از اوباما؛

جناب رئیس جمهور، لطفا حمله کنید!

جناب رئیس جمهور، لطفا حمله کنید!
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 22:37

"فواد سنیوره" رئیس فراکسیون پارلمانی المستقبل، به صراحت از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست که تصمیم حمله نظامی به سوریه را عملی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سنیوره در مقاله ای که سه شنبه شب در نشریه "فارین پالیسی" منتشر شد، ادعا کرد: "آمریکایی ها از رفتن به ژنو طرفی نخواهند بست. مجریان حمله به عراق، تعهد اخلاقی مهمی در قبال یکسره کردن بحران در سوریه دارند و وقت آن فرا رسیده است که این روند تغییر یابد".

نخست وزیر اسبق لبنان، سپس در مقام تعیین کننده منافع آمریکا (!) نوشت: پایان دادن به درگیری در سوریه، دربردارنده منافعی راهبردی برای آمریکاست. ادامه جنگ، موجب افزایش تروریسم و گسترش سلطه ایران بر منطقه است، و این نتایج با منافع راهبردی ایالات متحده مغایرت دارد. به این ترتیب این تفکر که ادامه جنگ در سوریه به نفع آمریکاست، تفکری سخیف است.

وی سپس به منظور تلاش برای ترغیب به حمله به سوریه، مدعی شد: حمله وحشتناک اخیر با سلاح شیمیایی، نتیجه مستقیم پدیده فرار نظام سوری از مجازات است.

سنیوره در ادامه ادعاهای خود نوشت: سوری ها ناچار شدند در برابر جنایت های فجیع، مسلح شوند.

وی با نادیده گرفتن کشورهایی که آشکارا از گروه های مسلح حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و مزدوران بیگانه ای که از ده ها کشور، در خیابان های سوریه می جنگند، افزود: "در سوریه، دخالت بیگانگان واقعا اتفاق افتاده است، اما این دخالت توسط سوریه، ایران و حزب الله و به نفع نظام سوریه رخ داده است".

فواد سنیوره سپس ادعا کرد که "خودداری از حمله به سوریه، پیامی فاجعه بار به طغیانگران سراسر جهان خواهد فرستاد، مبنی بر این که جهان در برابر بریده شدن سر شهروندان، تماشاگر خواهد ایستاد".

وی اما به این که چه کسانی مردم بی گناه را سر می برند و تصاویر جنایات خود را در رسانه های نفتی کشورهای عربی خلیج فارس منتشر می کنند، اشاره ای نکرد.

رئیس فراکسیون پارلمانی المستقبل در لبنان، در پایان به آمریکایی ها سفارش کرد که با حمله به سوریه، از نیروهای "میانه رو" حمایت و پشتیبانی کنند.


26

پربیننده ترین خبرها