بحرین، صدا را از اینترنت حذف می‌کند

بحرین، صدا را از اینترنت حذف می‌کند
سه شنبه 11 تير 1392 - 18:05

وزیر ارتباطات بحرین از تصمیم این کشور برای بررسی اعمال محدودیت در خدمات ارتباطات و تماس های صوتی از طریق اینترنت خبر داد و گفت: زمان قطعی اجرای این تصمیم هنوز مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شيخ فواز بن محمد آل خليفه وزیر ارتباطات بحرین اعلام کرد که دولت تماس های انجام شده به شیوه های کلاسیک و قدیمی را تحت نظر نگرفته و کنترل نمی کند، اما بررسی و کنترل خدمات تماس های صوتی از طریق اینترنت، به علت "خطراتی است که تکنولوژی درپی دارد".

گفتنی است، خدمات اینترنتی مانند برقراری تماس های صوتی ، پیام های فوری و پایگاه های اجتماعی در شروع انقلاب هایی که به سرنگونی حکام تونس ، مصر و لیبی در سال 2011 منجر شد، نقشی قابل ملاحظه داشتند. بحرین هم که از سال 2011 صحنه اعتراض ها و ناآرامی است، شاهد مطالبات مردمی برای اجرای اصلاحات و برقراری دموکراسی است.

وزیر ارتباطات بحرین برای توجیه این اقدام وزارت متبوع خود، ادعای وجود شواهدی دال بر بهره برداری از تماس های اینترنتی برای اقدامات غیراخلاقی را مطرح کرد و گفت: این مساله با ارزش های ما مغایرت دارد و افزون براین ما نمی خواهیم که از تکنولوژی برای ضربه زدن به امنیت کشور یا تقلب و جعل شخصیت های دیگران استفاده شود.

دولت بحرین هفته گذشته اعلام کرد که قانون جدیدی را صادر خواهد کرد که به موجب آن، یک پروتوکول ارتباطات صوتی از طریق اینترنت را برای تضمین وضع سیاست ها و رویکردهای مناسب تهیه و تنظیم خواهد شد.

شيخ فواز در پاسخ به سوالی درباره زمان صدور تصمیم ویژه محدود کردن خدمات ارتباطات صوتی از طریق اینترنت گفت: این مساله دردست بررسی است ولی هنوز زمانی برای آن مشخص نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها